• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه آمریکا علیه پوتین و لاوروف

  • کد خبر : 6095
  • 26 فوریه 2022 - 3:00
تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه آمریکا علیه پوتین و لاوروف

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، در حالی که واشنگتن به دنبال افزایش فشارها بر مسکو به خاطر حمله به اوکراین است، کاخ سفید روز جمعه ۶ اسفند اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه، اعمال خواهد کرد. این اقدام کم‌سابقه ایالات متحده در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، در حالی که واشنگتن به دنبال افزایش فشارها بر مسکو به خاطر حمله به اوکراین است، کاخ سفید روز جمعه ۶ اسفند اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه، اعمال خواهد کرد.

این اقدام کم‌سابقه ایالات متحده در تحریم رئیس یک دولت، یک روز پس از حمله گسترده نیروهای روسیه به اوکراین از طریق زمین و دریا و هوا رخ داده است. حمله روسیه به اوکراین بزرگ‌ترین یورش علیه یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به این سو محسوب می‌شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که اقدامات هماهنگ برای تحریم پوتین، پیام مهمی را در بر دارد و این تصمیم برای تحریم پوتین، لاوروف و دیگر مقامات روسیه پس از تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی، اتخاذ شده است.

وی به خبرنگاران گفت: «این تصمیم مدتی است که در حال بررسی بود» و نشان‌دهنده دیدگاه آقای بایدن برای اقدامات هماهنگ با متحدان اروپایی‌مان محسوب می‌شود.

ساعاتی قبل از این، دولت‌های اروپایی و بریتانیا بر سر مسدود کردن تمام دارایی‌های پوتین و لاوروف در اروپا توافق کرده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، تحریم‌های ایالات متحده همچنین شامل ممنوعیت سفر آقای پوتین و آقای لاوروف به خاک آمریکا می‌شود

به دنبال این اقدامات، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، نیز اعلام کرد که این کشور تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف به خاطر حمله به اوکراین وضع کرده است.

آقای ترودو در نشستی خبری گفت: «ما تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور پوتین و همکار او که معمار این جنگ وحشیانه بوده است، یعنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعمال می‌کنیم. این‌ها مسئول اصلی این مرگ و ویرانی هستند که در اوکراین در جریان است.»

او همچنین «حمایت کانادا از قطع دسترسی روسیه به نظام پرداختی سوئیفت را که بخش مهمی از سیستم بانکی جهانی است» اعلام کرد و گفت که بلاروس نیز به خاطر «معاونت در جرم و همراهی با رئیس جمهور پوتین در حمله به یک کشور آزاد و مستقل» تحریم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.