• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

بحران اوکراین و جهش بی سابقه قیمت نفت در ۷ سال گذشته

  • کد خبر : 5788
  • 14 فوریه 2022 - 21:58
بحران اوکراین و جهش بی سابقه قیمت نفت در ۷ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الأوسط، قیمت نفت دوشنبه (۱۴ فوریه) در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در بیش از ۷ سال گذشته رسید. بهای نفت در شرایطی اوج گرفته که نگرانی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و تحریم های اروپایی و آمریکایی علیه مسکو و تعطیلی صادرات نفت […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الأوسط، قیمت نفت دوشنبه (۱۴ فوریه) در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در بیش از ۷ سال گذشته رسید. بهای نفت در شرایطی اوج گرفته که نگرانی درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین و تحریم های اروپایی و آمریکایی علیه مسکو و تعطیلی صادرات نفت از سوی ابرقدرت انرژی جهان افزایش یافته است.
قراردادهای آتی نفت خام برنت ساعت ۰۱:۰۹ به وقت گرینویچ با افزایش ۱.۲۹ دلاری یا ۱.۴ درصدی به ۹۵.۷۳ دلار در هر بشکه رسید و ساعاتی پیش قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت به بالاترین حد روزانه خود یعنی ۹۵.۹۱ دلار صعود کرد.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت در معاملات دوشنبه با رشد ۱.۴۹ دلاری یا ۱.۶ درصدی به ۹۴.۵۹ دلار در بشکه رسید و در تمام مدت معاملات روز دور و بر بالاترین نقطه یعنی ۹۴.۹۲ دلار بود.
اظهارات مقام های آمریکایی درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین لرزه بر اندام بازارهای مالی جهان انداخت.
دولت آمریکا یکشنبه (۱۳ فوریه) گفت «ممکن است روسیه هر لحظه به اوکراین حمله کند و بهانه ناگهانی برای این حمله می تراشد».
ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوندا در یادداشتی نوشت «اگر نیروها حرکت کنند… قیمت نفت خام برنت راحت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه می رسد. قیمت نفت با توجه به وضع اوکراین بسیار پرنوسان و آماده تغییر و تحول فزاینده خواهد ماند».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.