• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

بایدن: پوتین تصمیم گرفته به اوکراین حمله کند

  • کد خبر : 5920
  • 19 فوریه 2022 - 12:13
بایدن: پوتین تصمیم گرفته به اوکراین حمله کند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۲۹ بهمن گفت، او متقاعد شده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفته است به اوکراین حمله کند و اگرچه هنوز امکان دیپلماسی وجود دارد، اما تصور می‌کند که حمله روسیه به کشور همسایه ظرف چند روز آینده […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۲۹ بهمن گفت، او متقاعد شده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفته است به اوکراین حمله کند و اگرچه هنوز امکان دیپلماسی وجود دارد، اما تصور می‌کند که حمله روسیه به کشور همسایه ظرف چند روز آینده رخ بدهد.

آقای بایدن اظهار داشت: «دلایلی در دست است که ما را به این نتیجه می‌رساند نیروهای روسی در حال برنامه‌ریزی هستند و قصد دارند که هفته آینده به اوکراینحمله کنند.»

وی سپس افزود که ایالات متحده تصور می‌کند روسیه در این یورش کی‌یف، پایتخت اوکراین، را هدف قرار خواهد داد.

آقای بایدن با این حال امکان رفع بحران از طریق دیپلماسی را به کلی منتفی ندانست و گفت که تا زمانی که روسیه به اوکراین حمله نکرده باشد، دیپلماسی همچنان امکان‌پذیر است.

ساعاتی پیش از این اظهارات، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده بود که شمار نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین احتمالا تا ۱۹۰ هزار نفر رسیده است.

مایکل کارپنتر تصریح کرد که تعداد نیروهای روسی در مرز اوکراین «تا پایان ماه ژانویه حدود ۱۰۰ هزار نفر بود» ولی اکنون به ۱۶۹ تا ۱۹۰ هزار نفر رسیده که «این بزرگترین تجمع نیروهای نظامی در اروپا پس از پایان جنگ جهانی دوم است».

این میان شماری از رهبران کشورهای غربی روز جمعه در تماس تلفنی مشترکی از مسکو خواستند به فوریت اقداماتی در جهت تنش‌زدایی انجام دهد.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، و اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در این مکالمه تلفنی شرکت کردند.

این رهبران تاکید داشتند که اگرچه خطر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین کاملا واقعی است، اما مسئله اساسی این است که همچنان باید راه دیپلماسی را باز گذاشت.

آنها همچنین تاکید کردند که در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده تصمیم‌گیری در مورد اقدامات گسترده‌ای علیه مسکو خواهند بود.

جو بایدن نیز در اظهاراتی با اشاره به این تماس تلفنی با رهبران ناتو و کشورهای اروپایی گفت که دولت روسیه موفق نشده است بر سر بحران اوکراین در جبهه غرب تفرقه بیندازد.

وی اظهار داشت: «علی‌رغم تلاش‌های روسیه برای ایجاد چند دستگی بین ما در داخل و خارج، می‌توانم اطمینان دهم که این اتفاق نیفتاده است.»

روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعدادی از نیروهای این کشور از مرز با اوکراین در حال عقب‌نشینی هستند. اما کشورهای غربی می‌گویند که روس‌ها اطلاعات گمراه‌کننده داده‌اند چرا که همچنان به شمار نیروهای آنها در مرز اوکراین افزوده می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.