• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
3

استقبال روسیه از بازگشت معافیت‌های هسته‌ای غیرنظامی آمریکا برای ایران

  • کد خبر : 5577
  • 05 فوریه 2022 - 20:50
استقبال روسیه از بازگشت معافیت‌های هسته‌ای غیرنظامی آمریکا برای ایران

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه و مسئول هیأت روسی در گفتگوهای وین برای احیای برجام در توییتی نوشت: “تصمیم ایالات متحده برای بازگرداندن معافیت‌های «هسته‌ای» حرکتی در جهت درست است. این امر به تسریع بازگرداندن برجام و بازگشت متقابل آمریکا و ایران به پایبندی به توافق ۲۰۱۵ کمک خواهد کرد. […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه و مسئول هیأت روسی در گفتگوهای وین برای احیای برجام در توییتی نوشت:

“تصمیم ایالات متحده برای بازگرداندن معافیت‌های «هسته‌ای» حرکتی در جهت درست است. این امر به تسریع بازگرداندن برجام و بازگشت متقابل آمریکا و ایران به پایبندی به توافق ۲۰۱۵ کمک خواهد کرد. همچنین می توان آن را نشانه ای از ورود مذاکرات وین به مرحله نهایی دانست.”

 

رسانه‌های آمریکایی اوایل بامداد شنبه گزارش دادند که دولت آمریکا به کنگره اطلاع داده است برخی از معافیت‌های تحریمی ایران را بازگردانده است تا «زمینه بازگشت متقابل به برجام فراهم شود».

به موجب این معافیت‌ها، شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه خواهند یافت برای همکاری با پروژه‌های غیرنظامی ایران در نیروگاه اتمی بوشهر، آب سنگین اراک و رآکتور هسته‌ای تهران فعالیت کنند.

این معافیت‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، لغو شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.