• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
4

آرای مردمی جشنواره چهلم به کام پنج فیلم/ «ملاقات خصوصی» صدرنشین

  • کد خبر : 5491
  • 04 فوریه 2022 - 15:44
آرای مردمی جشنواره چهلم به کام پنج فیلم/ «ملاقات خصوصی» صدرنشین

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، پنج فیلم «ملاقات خصوصی»، «شادروان»، «علفزار»، «مردبازنده» و «موقعیت مهدی» صدرنشین جدول آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در استان تهران شدند. در آخرین آمار به دست آمده از آرای مردمی که از روز آغاز جشنواره تا ۱۲ ظهر روز ۱۵ بهمن از مجموع ۲۰۶.۴۱۵ بلیت فروش رفته در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، پنج فیلم «ملاقات خصوصی»، «شادروان»، «علفزار»، «مردبازنده» و «موقعیت مهدی» صدرنشین جدول آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در استان تهران شدند.

در آخرین آمار به دست آمده از آرای مردمی که از روز آغاز جشنواره تا ۱۲ ظهر روز ۱۵ بهمن از مجموع ۲۰۶.۴۱۵ بلیت فروش رفته در تهران به دست آمد، پنج فیلم گوی سبقت را از رقبای خود ربودند.

فیلم‌های برتر جشنواره چهلم براساس آرای مردمی تماشاگران تهرانی به ترتیب عبارتند از ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان، موقعیت مهدی ساختههادی‌ حجازی‌فر به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد، علف‌زار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان، شادروان کاری از حسین نمازی به تهیه‌کنندگی عباس نادران و مردبازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی.

آرای مردمی اعلام شده، صرفا براساس تعداد رای ثبت شده بوده و نتایج نهایی براساس کیفیت میانگین رای اعلام می‌شود.

ملاقات خصوصی

فیلم ملاقات خصوصی داستانی عاشقانه و روستایی دارد، از یک شهر کوچک آغاز می‌شود. پروانه (پریناز ایزدیار) دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان (ایمان شمس) که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان می‌داده حالا یک بدهکار فراری است. او در عطاری پدرش کار می‌کند و با پدرش در زندان به طور مخفیانه در ارتباط است.
این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی یکی از هم‌بندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد (هوتن شکیبا) صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه گه‌گاه بخاطر برخی مسائل با یکدیگر حرف‌های کوتاهی می‌زنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر به یکدیگر گره می‌خورد.

موقعیت مهدی

فیلم موقعیت مهدی به بخش‌های مختلفی از زندگی شهید باکری می‌پردازد. این فیلم، اولین ساخته سینمایی حجازی‌فر و محصول سیمافیلم است که یکشنبه ۱۷ بهمن ماه در سینمای رسانه (برج میلاد) چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.
در خلاصه داستان موقعیت مهدی آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

علف‌زار

فیلم علف‌زار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام‌رادان ساخته شده و پژمان جمشیدی، یسنا میرطهماسب، ستاره پسیانی، سارا بهرامی، مهدی زمین‌پرداز و عرفان ناصری در آن بازی می‌کنند. 
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: برخی از رازها بهتر است فاش شود اما برخی هرگز؛ و باید در جایی دور از دسترس دفن شوند. بیشتر سکانس های علف‌زار در دادگاه فیلم برداری شده است.

شادروان

شادروان فیلمی در ژانر اجتماعی است و داستان خانواده‌ای حاشیه‌نشین در شهر تهران را روایت می‌کند. بازیگران فیلم شادروان، سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی هستند.
نویسنده و کارگردان این فیلم حسین نمازی، تهیه‌کننده عباس نادران، مدیر فیلم‌برداری مسعود سلامی، مدیر صدابرداری بابک اردلان، طراح صحنه بهزاد جعفری‌طادی، طراح لباس فاطمه صفری‌زاده، طراح چهره‌پردازی امید گل‌زاده، مدیر تولید عماد طاهری، مدیر تدارکات هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی سعید بیات، منشی صحنه آرزو قربانی، روابط عمومی زهرا دمزآبادی و عکاس نیز محمدصادق زرجویان است.

مرد بازنده

مرد بازنده داستان پلیسی را روایت می‌کند که مردی درگیر پرونده‌ قتلی می‌شود و هرچه بیشتر در این پرونده پیش می‌رود ماجرا پیچیده‌تر می‌شود به نحوی که زندگی شخصی او را نیز درگیر می‌کند. گریم سنگین جواد عزتی در این فیلم و انتشار آن در فضای مجازی بسیاری را مشتاق تماشای این فیلم کرده است.
مهدویان که اولین بار در سال ۱۳۹۴ با فیلم ایستاده در غبار حضور در جشنواره‌ فیلم فجر را تجربه کرد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد، پس از آن با فیلم‌های ماجرای نیمروز و رد خون توانست مجدد این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی‌وهشتم شد. مهدویان با ساخت فیلم مرد بازنده هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.