• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

آخرین تحولات اوکراین تا عصر سوم اسفند/ پوتین: روسیه قصد احیای امپراطوری را ندارد/ بوریس جانسون: روسیه را تحریم کنید

  • کد خبر : 6023
  • 22 فوریه 2022 - 17:36
آخرین تحولات اوکراین تا عصر سوم اسفند/ پوتین: روسیه قصد احیای امپراطوری را ندارد/ بوریس جانسون: روسیه را تحریم کنید

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، برنامه احتمالی حمله روسیه به اوکراین که از مدت‌های پیش بیم آن می‌رفت از روز گذشته و پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب وارد مرحله تازه‌ای شد. پوتین دستور داده است که نیروهای روس تحت عنوان […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، برنامه احتمالی حمله روسیه به اوکراین که از مدت‌های پیش بیم آن می‌رفت از روز گذشته و پس از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب وارد مرحله تازه‌ای شد. پوتین دستور داده است که نیروهای روس تحت عنوان «صلح‌بانان» به این مناطق عازم شوند.

این موضوع واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به درخواست اوکراین، ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای دیگر یک جلسه اضطراری شبانه برگزار کرد.

رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد جلسه شورای امنیت را با هشدار آغاز کرد: «خطر درگیری بزرگ، واقعی است و باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کرد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز گفت: «ما از هیچکس و هیچ چیز نمی‌ترسیم. به کسی چیزی بدهکار نیستیم و چیزی به کسی نمی‌دهیم.»

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز قرار است برای دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود عازم واشنگتن شود.

کاخ سفید دستوری اجرایی برای ممنوعیت سرمایه‌گذاری و تجارت ایالات متحده در مناطق جدایی‌طلب صادر کرد و قرار است روز سه‌شنبه تدابیر بیشتری اعلام شود. به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا این تحریم‌ها مستقل از آن چیزی است که واشنگتن در صورت تهاجم روسیه آماده کرده است.

آخرین رویدادهای مربوط به بحران اوکراین و تنش میان روسیه و غرب در روز دوشنبه ۲۲ فوریه (۳ اسفند) را در این صفحه پیگیری کنید.

۱۷:۱۰

پیشنهادهای دو مقام ارشد اروپایی: چندین مقام روس و برخی از بانک‌های روسیه تحریم می‌شوند

مقامات ارشد اتحادیه اروپا می‌گویند که این نهاد قرار است چندین مقام روس و همچنین بانک‌های تامین کننده منابع مالی نیروهای نظامی روسیه را تحریم کند. آن‌ها همچنین قصد دارند دسترسی مسکو به سرمایه و بازارهای مالی اتحادیه اروپا را محدود کنند.
در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد آمده است که این اقدام «کسانی را که در تصمیم غیرقانونی دست داشته‌اند» هدف قرار می‌دهد.
اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون و شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفتند که تجارت در دو منطقه جدایی طلب نیز هدف قرار خواهد گرفت.
آن‌ها گفتند هدف از اقدامات محدودکننده کاهش توانایی دولت روسیه برای دسترسی به سرمایه و بازارهای مالی و خدمات اتحادیه اروپا و محدود کردن تامین مالی سیاست‌های تشدید کننده و تهاجمی است.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا اواخر روز سه‌شنبه برای بحث درباره این اقدامات تشکیل جلسه می‌دهند.
آقای میشل و خانم فن‌درلاین گفتند که «اتحادیه اروپا آماده است تا اقدامات بیشتری را در مرحله بعد با توجه به تحولات اتخاذ کند.»

فنلاند: بالتیک با وجود تنش‌های اوکراین آرام است

سائولی نینیسته، رئیس جمهوری فنلاند گفت علیرغم اقدامات روسیه در اوکراین، او شاهد افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در دریای بالتیک نبوده است.
وی روز سه‌شنبه گفت: «به اندازه کافی عجیب است که وضعیت در کل منطقه دریای بالتیک بسیار آرام به نظر می‌رسد و شمار تجهیزات نظامی روسیه ارسال شده به این منطقه رو به کاهش است.»
او گفت که در حال حاضر فنلاند که عضو اتحادیه اروپا است اما عضو ناتو نیست با تهدید نظامی از سوی روسیه مواجه نیست.
دو کشور مرز طولانی مشترک دارند.
وی با این حال تاکید کرد فنلاند به اقدامات آتی مسکو در خارج از اوکراین توجه زیادی خواهد داشت.

حوثی‌های یمن از تصمیم مسکو حمایت کردند

حوثی‌های یمن از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب اوکراین استقبال کردند.
محمد علی الحوثی، رئیس کمیته‌های عالی انقلابی اواخر روز دوشنبه گفت که حوثی‌ها از به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک به‌عنوان جمهوری‌های مستقل حمایت می‌کنند.
وی در عین حال خواستار خویشتن‌داری کشورها برای جلوگیری از لغزش به سمت جنگ شد.

اوکراین قطع رابطه دیپلماتیک با روسیه را بررسی می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال بررسی قطع رابطه دیپلماتیک با روسیه است. وی مسکو را متهم کرد که برای ادامه «تجاوز نظامی به اوکراین» آماده می‌شود.
وی در یک نشست خبری با همتای استونیایی خود گفت: «درخواستی از وزارت خارجه برای بررسی موضوع قطع روابط دیپلماتیک بین اوکراین و روسیه دریافت کردم. من بلافاصله پس از نشست خبری این موضوع را بررسی خواهم کرد.»

کمیسر اقتصادی اروپا: بحران اوکراین باعث افزایش بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی اروپا می‌شود

پائولو جنتیلونی، کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه هشدار داد که اقدام روسیه در اوکراین به‌طور قابل توجهی باعث افزایش بی‌ثباتی در شرایط اقتصادی اروپا می‌شود.
وی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «نقض قوانین بین‌المللی از طریق به رسمیت شناختن دو منطقه جدایی‌طلب در اوکراین از سوی روسیه این ابهام را به شدت افزایش خواهد داد.»
لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=6023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.