• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای حل مسائل مربوط به دارایی های مسدود شده ایران عازم وین شد

  • کد خبر : 4652
  • 04 ژانویه 2022 - 23:22
معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای حل مسائل مربوط به دارایی های مسدود شده ایران عازم وین شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴‌ به نقل از ایرنا،خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داد که چوی چونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز برای ملاقات با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین، عازم اتریش شده است. تارنمای وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز هدف از دیدار هیئت نمایندگی این کشور از وین […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴‌ به نقل از ایرنا،خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه گزارش داد که چوی چونگ کان معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی امروز برای ملاقات با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات وین، عازم اتریش شده است.

تارنمای وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز هدف از دیدار هیئت نمایندگی این کشور از وین را یافتن راه هایی برای حل مسائل مربوط به دارایی های مسدود شده ایران در کره در حاشیه مذاکرات برجام از طریق مشاوره با ایران و همچنین هماهنگی و تماس نزدیک با ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کرد.

تارنمای وزارت امورخارجه کره جنوبی نوشت: دولت کره جنوبی برای حل و فصل مسائل باقیمانده میان این کشور و ایران، با کشورهای اصلی حاضر در این مذاکرات در تماس و مشاوره قرار داشته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با اعلام دیدار چوی یونگ کان از چهارم تا ۹ ژانویه (۱۴ – ۱۹ دی ماه) افزود که وی قصد دارد با مقامات هیئت های نمایندگی حاضر در مذاکرات وین ملاقات کند.

دور جدید مذاکرات وین پس از یک وقفه کوتاه روز دوشنبه در وین از سر گرفته شد. مرحله دوم دور هشتم مذاکرات حوالی ساعت پنج بعد از ظهر به وقت وین در هتل کوبورگ رسما آغاز شد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار و درباره ادامه مسیر جلسات و گفت‌وگوهای روزهای آتی رایزنی کردند. باقری سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام دیدار کرد و مجموع این دو ملاقات حدود دو ساعت به طول انجامید.

در این میان انریکه مورا، هنگامی که ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار داشت راهی هتل ماریوت که درست مقابل هتل کوبورگ قرار دارد و جلسات گروه ۱+۴ با هیات آمریکایی برگزار می‌شود، شد. او پیش از پایان جلسه مذاکره کننده ارشد ایران با طرف‌های اروپایی بدون اینکه با رسانه‌ها صحبت کند، دوباره به هتل کوبورگ برگشت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.