• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

محققان: دوره قرنطینه ۱۴ روزه مبتلایان به کرونا کافی نیست

  • کد خبر : 5385
  • 31 ژانویه 2022 - 18:17
محققان: دوره قرنطینه ۱۴ روزه مبتلایان به کرونا کافی نیست

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ از پایگاه اینترنتی ام. اس. ان، محققان انستیتو پاستور فرانسه، دانشگاه سن پائولو و بنیاد اسوالدو کروز در برزیل در این مطالعه که در مجله Frontiers in Medicine Journal منتشر شده است، اعلام کردند که این موارد طولانی شدن مدت عفونت به ویروس کرونا معمولی نیست و اصطلاحا موارد غیر معمول نامیده […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ از پایگاه اینترنتی ام. اس. ان، محققان انستیتو پاستور فرانسه، دانشگاه سن پائولو و بنیاد اسوالدو کروز در برزیل در این مطالعه که در مجله Frontiers in Medicine Journal منتشر شده است، اعلام کردند که این موارد طولانی شدن مدت عفونت به ویروس کرونا معمولی نیست و اصطلاحا موارد غیر معمول نامیده می شود.

ماریلتون دوس پاسوس کونا نویسنده اول مقاله در این زمینه گفت: بر اساس نتیجه این بررسی، می توان گفت که حدود هشت درصد از افراد آلوده به SARS-CoV-۲ ممکن است برای بیش از ۲ ماه قادر به انتقال ویروس باشند، بدون اینکه لزوماً هیچ علامتی در مرحله نهایی عفونت نشان دهند.

وی افزود: هدف از این مطالعه بررسی این موضوع بود که آیا یک دوره ۱۴ روزه برای قرنطینه کافی است.

نویسنده این مطالعه گفت: اگرچه این موارد غیر معمول کم است، اما می توان نتیجه گرفت که دوره قرنطینه ۱۴ روزه برای اطمینان از عدم انتقال عفونت کافی نیست.

به گفته وی، ممکن است یک ماه طول بکشد تا نتیجه آزمایش کرونای بیمار منفی شود و در برخی موارد که در این مطالعه مشاهده شد، نتیجه آزمایش کرونا بیماران برای ۷۱ تا ۲۳۲ روز مثبت باقی ماند.

این محقق یادآور شد: در این بررسی از ۳۸ بیمار برزیلی که در این مطالعه مورد ردیابی قرار گرفتند، نتیجه آزمایش ۲ مرد و یک زن به مدت بیش از ۷۰ روز به طور مداوم مثبت شد.

دوس پاسوس کونا تصریح  کرد: بیمارانی که در این مطالعه شرکت داشتند تا زمانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها منفی شد، مورد آزمایش قرار گرفتند. در خصوص سه مورد غیر معمول مشاهده شده در این مطالعه، ویروس به مدت ۷۱ روز در یک زن و ۸۱ روز در یکی از این ۲ مرد قابل تشخیص بود.

وی ادامه داد: هیچ یک از این سه مورد به بیماری زمینه ای مبتلا نبودند و همه علائم خفیف کووید۱۹ را داشتند. نتیجه آزمایش کرونای مردی که در این مطالعه به مدت ۲۳۲ روز مثبت بود، ویروس اچ آی وی (HIV) داشت اما هیچ بار ویروسی نداشت زیرا قبلا تحت درمان قرار گرفته بود.

این محقق تصریح کرد: همه این افراد به سویه B.۱.۱.۲۸ ویروس کرونا آلوده بودند که در ابتدای سال ۲۰۲۰ وارد برزیل شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.