• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

عبدالله عبدی: آنچه امروز در شبکه های تلویزیونی و رادیویی رخ داد، چیزی جز “نفوذ” و “اختلال دستی” یا “اعمال فریب” نمی‌ توانست باشد

  • کد خبر : 5269
  • 28 ژانویه 2022 - 0:22
عبدالله عبدی: آنچه امروز در شبکه های تلویزیونی و رادیویی رخ داد، چیزی جز “نفوذ” و “اختلال دستی” یا “اعمال فریب” نمی‌ توانست باشد

به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴ به نقل از دیده‌بان ایران، اختلال در شبکه‌های صدا و سیما و پخش شعار در چند شبکه تلویزیونی و رادیویی رخدادی بی سابقه و عجیب محسوب می شود.  البته معاون فنی سازمان صدا و سیما این مساله را اقدامی خرابکارانه از خارج از کشور عنوان کرد. در همین رابطه با […]

به گزارش پایگاه خبری مبین ۲۴ به نقل از دیده‌بان ایران، اختلال در شبکه‌های صدا و سیما و پخش شعار در چند شبکه تلویزیونی و رادیویی رخدادی بی سابقه و عجیب محسوب می شود.

 البته معاون فنی سازمان صدا و سیما این مساله را اقدامی خرابکارانه از خارج از کشور عنوان کرد.

در همین رابطه با عبدالله عبدی فعال رسانه ای، سردبیر پیشین برنامه انقلاب تا آزادیِ رادیو تهران و تهیه کننده برنامه “سفیران” گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در زیر می‌آید؛

عبدالله عبدی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران اظهارات معاون صدا وسیما را غیر علمی دانست در این‌باره اظهار داشت: به عنوان کسی که سال‌ها تهیه‌کننده تلویزیون و رادیو بودم و همچنین  در پخش رادیو فعالیت داشته و هم برای پخش تلویزیون برنامه ارسال می‌کردم، با فضای کار آشنایی کامل دارم و به‌همین دلیل بر این اعتقاد هستم که امکان اینکه کسی یا کسانی بخواهند و بتوانند سیستم پخش را از راه دور هک کنند، غیرممکن است.

سردبیر پیشین برنامه انقلاب تا آزادیِ رادیو تهران افزود: در واقع اتفاق افتاده چیزی جز نفوذ و اختلال دستی یا اعمال فریب نمی‌تواند باشد. در واقع روال کار در صدا و سیما به‌گونه‌ای است که وقتی برنامه‌ها به پخش می‌رسد،‌ اگر تولیدی باشد که برنامه‌های بازرگانی هم شامل تولیدی‌‌ها می‌شوند در قالب یک باکس مشخص به دفتر برنامه‌های بازرگانی ارسال می‌شود و از طریق مسوول هماهنگی در اختیار ناظر گذاشته می‌شود و بعد از نظارت برنامه در فولدر هماهنگی پخش قرار می‌گیرد که هماهنگی پخش برنامه را به اتفاق فرمان برای پخش نهایی ارسال می‌کند که این روند در صدا و سیما به‌اصطلاح «پلپ نوار» می‌گویند. او افزود: البته باید گفت، چون در پخش فضایی صمیمانه حکمفرا است، احساس من این است، در لحظه‌ای که  باکس بازرگانی بازبینی شده است و تا هماهنگی پخش به اتاق فرمان ارسال کند، فایل موردنظر جا‌به‌جا شده است. بنابراین باید تاکید کرد، احتمال هک احتمالی بسیار ضعیف است.

 تهیه‌کننده و مجری برنامه سفیران در ادامه اظهار داشت: البته یک احتمال کمرنگی است،‌ یعنی وقوع همزمان این عمل در رادیو و تلویزیون است که نشان از نفوذی دسته‌جمعی با یک برنامه‌ریزی قبلی انجام گرفته است. آن چیزی که مشاهده شده بود،‌ این بود که آرم بازرگانی پخش شد و بلافاصله تصویر نشان داده شد که نشان می‌دهد،‌ در یک روز خاص این پک بازرگانی همراه با تصویر رییس سازمان مجاهدین درست شده و همزمان هم برای شبه یک و هم برای رادیو ارسال شده است.

وی توضیح داد: در واقع باید گفت،‌ نفوذ به سرورهای پخش غیرممکن است،‌ چون اگر می‌توانستند کنترل سرورها را در دست بگیرند امکان اینکه در ۱‍۰ ثانیه جلوگیری‌ شود، محال بود.

عبدالله عبدی در پایان گفت:‌اگر گروهی توانسته‌اند به سرورها نفوذ کنند، می‌توانستند به همه شبکه‌های رادیو و تلویزیون دست پیدا کنند و به‌همین دلیل در پایان تاکید می‌کنم، ‌این اختلال به‌هیچ وجه نمی‌تواند نفوذ خارجی‌ها باشد و اتفاقی است که در داخل انجام شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5269

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.