• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

رافائل نادال فینال اوپن استرالیا را پس از ۵ ساعت برد و پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد

  • کد خبر : 5379
  • 31 ژانویه 2022 - 2:05
رافائل نادال فینال اوپن استرالیا را پس از ۵ ساعت برد و پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، رافائل نادال با قهرمانی در بیست و یکمین گرنداسلم، پرافتخارترین مرد تنیس جهان شد. او در فینال اوپن استرالیا سه بر دو مقابل دنیل مدودف، تنیس‌باز اهل روسیه پیروز شد. نادال که بخت ششم قهرمانی اوپن استرالیا بود در مسابقه‌ای که بیش از پنج ساعت طول […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، رافائل نادال با قهرمانی در بیست و یکمین گرنداسلم، پرافتخارترین مرد تنیس جهان شد. او در فینال اوپن استرالیا سه بر دو مقابل دنیل مدودف، تنیس‌باز اهل روسیه پیروز شد.

نادال که بخت ششم قهرمانی اوپن استرالیا بود در مسابقه‌ای که بیش از پنج ساعت طول کشید با نتایج ۵-۷ و ۴-۶ و ۴-۶ و (۷-۵) ۷-۶ و ۶-۲ مقابل مدودف پیروز شد. مدودف نفر دوم رده‌بندی جهانی و قهرمان دوره قبلی اوپن آمریکا است.

نادال به این ترتیب با ۲۱ قهرمانی در گرنداسلم‌ها از رکورد راجر فدرر و نواک جوکوویچ گذشت و به تنهایی پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شد. این دومین قهرمانی تنیس‌باز اسپانیایی در ملبورن بود. او ۱۳ بار قهرمان اوپن فرانسه، ۲ بار قهرمان ویمبلدون و ۴ بار قهرمان اوپن آمریکا شده است.

نادال پارسال دچار مصدومیت شدیدی شد و حدود شش ماه از رقابت‌ها دور ماند و تا مدتی قبل از شروع اوپن استرالیا، حضورش در این مسابقات قطعی نشده بود.

در واقع نادال ۳۵ ساله در هفت ماه پایانی سال ۲۰۲۱ فقط در یک تورنمنت حاضر شد. او همچنین در اواسط دسامبر به کرونا مبتلا شد و به گفته خودش “حالی بسیار بد همراه با تب” داشت.

نادال در حالی قهرمان این مسابقات شد که به زمین‌های سخت (هارد کورت) علاقه ندارد. تخصص این تنیس‌باز اسپانیایی بازی روی خاک رس است و به همین دلیل هم به “پادشاه رس” معروف شده است.

نادال که ۱۳ سال قبل هم برنده ملبورن شده بود هنگام دریافت جام گفت: “نمی‌دانم چه بگویم، فقط می‌توانم بگویم که فوق‌العاده است. راستش را بخواهید یک ماه و نیم قبل اصلا نمی‌دانستم که بازهم می‌توانم در مسابقات حرفه‌ای تنیس بازی کنم یا نه. حالا اینجا جام در دست روبروی شما ایستاده‌ام.”

“نمی‌توانید تصور کنید بازگشتن به اینجا برایم چه معنایی دارد. شما عالی هستید و از حمایت و عشق زیادی که به من دادید، ممنون هستم. بدون شک این از احساسی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ایم است. این حمایتی که سه هفته اخیر از من کردید، در یادم باقی خواهد ماند.”

“صادقانه بگویم، نمی‌دانم با چه زبانی از تیمم تشکر کنم. از آن‌ها، از خانواده‌ام و از کسانی که الان اینجا نیستند، ممنونم. یک سال و نیم گذشته واقعا سخت گذشت و شما حتی یک لحظه هم از حمایت من دریغ نکردید. بدون شما هیچ کدام از این‌ها ممکن نبود.”

نواک جوکوویچ با ۹ قهرمانی در اوپن استرالیا، پرافتخارترین مرد این مسابقات است. اما مرد شماره یک تنیس جهان، که در سه دوره قبلی این مسابقات قهرمان شده بود، به دلیل رعایت نکردن مقررات کرونا از استرالیا اخراج شد و نتوانست در این دوره رقابت کند.

دنیل مدودف که به دنبال غیبت جوکوویچ بخت نخست قهرمانی در اوپن استرالیا شده بود، پس از شکست مقابل نادال گفت: “حرف زدن بعد از پنج ساعت و نیم مسابقه سخت است. می‌خواهم به رافا تبریک بگویم، کاری که تو کردی حیرت‌انگیز بود. من تلاش کردم اما خیلی خسته بودم. سطح بازی واقعا بالا بود. تو بعد از ست دوم سطح رقابت را بالا بردی، فکر کردم شاید خسته شده باشی ولی تو قهرمان فوق‌العاده‌ای هستی.”

“می‌خواهم از تیمم تشکر کنم و امیدوارم که پیروزی‌های بیشتری در انتظار ما باشد. دوست دارم از همسرم هم تشکر کنم البته شاید تا الان تلویزیون ما شکسته شده باشد. می‌خواهم از پدر و مادرم هم تشکر کنم، البته اگر هنوز پای تلویزیون باشند. از حمایت همه ممنونم و سعی می‌کنم دفعه بعد بهتر عمل کنم.”

به دنبال قهرمانی نادال، بسیاری از اسطوره‌های تنیس به او تبریک گفتند؛ از جمله راجر فدرر رقیب و دوست نادال.

فدرر ۴۰ ساله که مشغول گذراندن دوران نقاهت پس از جراحی روی زانویش است و به همین دلیل هم نتوانست در این مسابقات شرکت کند، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: “چه مسابقه‌ای! تبریک صمیمانه به رافائل نادال، دوست و رقیبی بزرگ به خاطر تبدیل شدن به اولین مردی که برنده ۲۱ گرنداسلم شده است. چند ماه پیش بود که باهم شوخی می‌کردیم که هر دوی ما مجبوریم از عصا استفاده کنیم.”

“فوق‌العاده بود، هیچ وقت یک قهرمان بزرگ را دست‌کم نگیرید. اخلاق کاری شگفت‌انگیز، تعهد و روحیه مبارزه‌طلبی تو الهام‌بخش من و بی‌نهایت انسان دیگر در سراسر دنیا است. افتخار می‌کنم که هم‌دوره تو هستم و افتخار می‌کنم که به تو فشار آوردم تا عناوین بیشتری کسب کنی.”

نوواک جوکوویچ هم در پیامی توییتری به نادال تبریک گفته و نوشته “روحیه جنگندگی شگفت‌انگیز او یک بار دیگر پیروز شد. همه توانش را عرضه کرد و با عزم و جدیتی بازی کرد که همه از او انتظار داریم.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.