• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

دیدار و گفتگوی امیر عبداللهیان با معاون سلطان عمان و وزیر امور خارجه این کشور در مسقط/ امیرعبداللهیان در مسقط با نماینده حوثی‌ها هم گفتگو کرد

  • کد خبر : 4817
  • 10 ژانویه 2022 - 19:28
دیدار و گفتگوی امیر عبداللهیان با معاون سلطان عمان و وزیر امور خارجه این کشور در مسقط/ امیرعبداللهیان در مسقط با نماینده حوثی‌ها هم گفتگو کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کانال تلگرامی سخنگو، وابسته به وزارت امورخارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد. امیر عبداللهیان در این […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کانال تلگرامی سخنگو، وابسته به وزارت امورخارجه،

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان آخرین تحولات روابط دو کشور و همچنین موضوعات مهم منطقه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

امیر عبداللهیان در این دیدار  با اشاره به روابط تاریخی، مستمر و راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان،  از نقش مهم سلطان قابوس پادشاه فقید عمان در شکل گیری روابط دو کشور یاد کرد و بر ادامه مناسبات تهران و‌مسقط در دوره سلطان هیثم تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به سلطان هیثم، از حضور هیئت عالی‌رتبه عمانی در مراسم تحلیف سیزدهمین رئیس جمهور اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

امیر عبداللهیان با تشریح سیاست دولت سیزدهم در اولویت دهی به همکاری با کشورهای منطقه، عمان را یکی از اولویت‌های اصلی برای همکاری‌ها در منطقه دانست و گسترش همه جانبه همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری های اقتصادی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری در عرصه حمل ونقل کالا و مسافر، حوزه  انرژی، گردشگری، خطوط هوایی و سایر موارد همکاری را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان همچنین در تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با کشورهای منطقه خلیج فارس و در چارچوب سیاست همسایگی، بر نبود هرگونه محدودیت و استثنایی در برقراری روابط خوب با کشور های منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص بحران یمن نیز با اشاره به دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، مبنی بر راه حل سیاسی و مبتنی بر گفتگو،  ضمن تاکید مجدد بر ضرورت پیمودن مسیر سیاسی وگفتگو برای حل مشکلات مردم یمن، از موضع حکیمانه عمان در این خصوص و همچنین تلاش های ارزشمند دولت عمان در زمینه انتقال سفیر شهید کشورمان در یمن به تهران برای مداوا را مورد قدردانی قرار داد. 

دکتر امیر عبداللهیان  با تشریح آخرین تحولات مرتبط با گفتگوهای وین، 

بر نگاه کشورمان به ابتکارات عملی و سازنده طرفهای این گفتگو در عمل تاکید کرد و حسن نیت و جدیت کشورمان در رسیدن به توافق خوب را مورد تصریح قرار داد.

فهد بن محمود آل سعید معاون سلطان عمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و برادرانه دو کشور، گسترش همکاری‌های فی‌مابین و علاقمندی عمان به ایفای نقش در زمینه همگرایی کشورها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر نقش سازنده ایران در تحولات منطقه  تاکید کرد.

همچنین حسین امیر عبداللهیان عصر امروز با بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوکشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان  در این دیدار از روند روبه گسترش روابط فی‌مابین ابراز خرسندی کرد و بر استمرار دیدار مسولان و مقامات دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی و همچنین فعال شدن کمیته های تخصصی از جمله کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

دکتر امیر عبداللهیان ضمن تبریک پنحاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور تاکید کرد، روابط مردمی و فرهنگی ایران و عمان ریشه در تاریخ دارد و دو کشور توانسته اند بنای همکاری های ریشه دار ومستحکمی را پی ریزی نمایند.

وزیر امور خارجه کشورمان از نحوه نگرش عمان نسبت به مسائل منطقه مبتنی بر گفتگو و همکاری تقدیر کرد و ‌آن را تنها راه رفع مشکلات منطقه دانست.

دکتر امیر عبداللهیان با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری های تجاری فی‌مابین، ازجمله افزایش مبادلات، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه با یکدیگر بتواند الگویی برای پایداری صلح و امنیت منطقه قلمداد گردد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و توانمدیهای اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقا همکاری های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی منطقه تاکید کرد.

طرفین در این دیدار بر استمرار رایزنی درخصوص مسائل مهم منطقه تاکید کردند.

از سوی دیگ عصر امروز حسین امیر عبداللهیان و محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن (حوثی‌ها) در مسقط با یک دیگر گفتگو کردند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.