• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
5

دومین روز اعتراضات در فاریاب به بازداشت فرمانده مخدوم علم؛ ‘دست‌کم یکی از معترضان کشته شده’

  • کد خبر : 4917
  • 14 ژانویه 2022 - 17:27
دومین روز اعتراضات در فاریاب به بازداشت فرمانده مخدوم علم؛ ‘دست‌کم یکی از معترضان کشته شده’

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، روز جمعه، ناآرامی‌ها در فاریاب به بازداشت مخدوم علم، یک فرمانده محلی از قوم ازبک در دومین روز نیز ادامه یافته است و بنا به گزارش‌ها دستکم “یکی از معرضان کشته و سه تن زخمی” شده‌اند. طالبان می‌گوید این فرمانده محلی هنوز در بازداشت به سر […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بی‌بی‌سی، روز جمعه، ناآرامی‌ها در فاریاب به بازداشت مخدوم علم، یک فرمانده محلی از قوم ازبک در دومین روز نیز ادامه یافته است و بنا به گزارش‌ها دستکم “یکی از معرضان کشته و سه تن زخمی” شده‌اند. طالبان می‌گوید این فرمانده محلی هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان به بی‌بی‌سی گفت که او یکی از فرماندهان خود ماست و برای پاره‌ای از توضیحات توسط استخبارات طالبان بازداشت شده است و روند بررسی در این مورد جریان دارد.

این در حالی است که بنا به گزارش‎ها از شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعتراضات در دومین روز نیز ادامه داشته است، نیروهای امنیتی طالبان در سطح شهر مستقر شده اند.

شاهدان به بی‌بی‌سی گفته اند که صبح امروز دستکم براثر تیراندازی نیروهای طالبان “یکی از معترضان کشته و سه تن زخمی” شده اند.

عصر امروز سطح شهر میمنه آرام گزارش شده است اما فروشگاه‌ها همچنان بسته است.

نیروهای طالبان با خودروهای نظامی در مرکز شهر حضور دارند. خبرهایی از رسیدن شماری از نیروهای لشکر بدری طالبان به فاریاب نیز نشر شده است، نیروهای این لشکر شامل افراد انتحاری طالبان هستند.

سخنگویان طالبان بر آرام شدن اوضاع فاریاب پس از تنش‌های ناشی از اعتراضات اخیر تاکید دارند.

افراد محلی، از افزایش تنش میان طالبان محلی ازبک/ازبیک و حکومت عمدتا پشتون طالبان صحبت می‌کنند.

دیروز، شماری از حامیان طالبان و مردم محلی در حمایت از مخدوم علم، یکی از فرمانده قدرتمند محلی طالبان در شهر میمنه در شمال افغانستان دست به اعتراض زدند و خیمه تحصن در برابر دفتر والی برپا کردند.

مخدوم علم یکی از فرماندهان مشهور طالبان ازبک/ازبیک است که توسط اطلاعات طالبان دستگیر شده است، صدها تن در میمنه خواستار آزادی او شدند.

اگرچه، یکی از سخنگویان طالبان به بی‌بی‌سی گفت که شایعات منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر درگیری میان طالبان در فاریاب “دروغ” است.

معترضان به سوی دفتر والی فاریاب راهپیمایی کردند و حکومت مرکزی طالبان را به چالش کشیدند که اگر مخدوم علم آزاد نشود، اعتراضات آنها ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.