• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی عربستان به یمن را محکوم کرد

  • کد خبر : 5135
  • 22 ژانویه 2022 - 12:11
دبیرکل سازمان ملل متحد حملات هوایی عربستان به یمن را محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه اول بهمن حملات هوایی عربستان سعودی به یمن را که تنها در یک بازداشتگاه تحت اداره حوثی‌ها دست‌کم ۶۰ کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز بر لزوم تنش‌زدایی میان ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز جمعه اول بهمن حملات هوایی عربستان سعودی به یمن را که تنها در یک بازداشتگاه تحت اداره حوثی‌ها دست‌کم ۶۰ کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز بر لزوم تنش‌زدایی میان ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و حوثی‌ها تاکید کرد.

آقای بلینکن گفت: «تشدید درگیری‌ها صرفا این بحران انسانی را وخیم‌تر می‌کند و به رنج مردم یمن دامن می‌زند.»

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داده که ده‌ها نفر از جمله مهاجران آفریقایی بر اثر حمله روز جمعه ائتلاف عربی به بازداشتگاه حوثی‌ها در استان صعده یمن کشته شدند. برخی گزارش‌ها شمار قربانیان این حملات هوایی را تا ۷۰ نیز برآورد کرده‌اند.

استفان دوژاریک، سخنگوی آقای گوترش، گفت که اما حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان محدود به استان صعده نبوده بلکه مناطق مختلف یمن را شامل شده و کودکان نیز در شمار قربانیان این حملات بوده‌اند.

وی در بیانیه‌ای عنوان کرد: «حمله هوایی به تاسیسات مخابراتی در حدیده باعث اختلال شدیدی در خدمات اینترنتی شده که خدماتی حیاتی محسوب می‌شود.»

آقای دوژاریک افزود: «دبیرکل سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع، موثر و شفاف در مورد این حوادث شده تا نسبت به پاسخ‌گویی مسئولان این حملات اطمینان حاصل شود.»

صندوق نجات کودکان نیز در اطلاعیه‌ای خبر داد که بر اثر این حملات سه کودک در شهر حدیده کشته شدند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.