• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

دادگاه انتاریو ایران را به پرداخت غرامتی حدود ۷۵ میلیون یورو به خانواده ۶ قربانی هواپیمای اوکراینی محکوم کرد

  • کد خبر : 4630
  • 04 ژانویه 2022 - 12:18
دادگاه انتاریو ایران را به پرداخت غرامتی حدود ۷۵ میلیون یورو به خانواده ۶ قربانی هواپیمای اوکراینی محکوم کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، دادگاه عالی استان انتاریوی کانادا دولت ایران را به پرداخت غرامت به خانواده‌های ۶ نفر از سرنشینان هواپیمای اوکراینی که دو سال پیش ساقط شد، محکوم کرد. در حکم دادگاه کانادایی که روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) اعلام شد، مبلغ غرامت معادل ۱۰۷ میلیون دلار کانادا (۷۴ […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، دادگاه عالی استان انتاریوی کانادا دولت ایران را به پرداخت غرامت به خانواده‌های ۶ نفر از سرنشینان هواپیمای اوکراینی که دو سال پیش ساقط شد، محکوم کرد.

در حکم دادگاه کانادایی که روز ۳ ژانویه (۱۳ دی) اعلام شد، مبلغ غرامت معادل ۱۰۷ میلیون دلار کانادا (۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو) به علاوه هزینه‌های دادرسی و سود پول تعیین شده است.

مارک آرنولد، وکیل بازماندگان ۶ تن از قربانیان روز دوشنبه گفت: «اعضای خانواده ۶ نفر از جان‌باختگان که دادگاه انتاریو برای‌شان حکم دریافت غرامت صادره کرده، همسر، خواهر و برادر، فرزندان، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایشان را در پرواز ۷۵۲ از دست داده‌اند. آنها یک دادخواهی مدنی علیه ایران و سایر مقاماتی که به باور آنها در این رویداد مقصر بوده‌اند، تنظیم کرده بودند.»

این وکیل ادعا کرد که تیم او به دنبال توقیف دارایی‌های ایران در کانادا و خارج کاناداست. او مدعی شد که ایران در کشورهای دیگر نفتکش دارد و تیم او به دنبال آن است که هر آنچه را که می‌تواند برای پرداخت بدهی خانواده‌ها به دست آورد.

به گزارش شبکه سی‌بی‌سی نیوز کانادا، شاهین مقدم، مهرزاد زارعی و علی گرجی سه تن از شاکیان این پرونده هستند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.