• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

حمله راکتی تروریست‌ها به فرودگاه بغداد/ الکاظمی: هر گروه سیاسی این حمله را محکوم نکند پوششی سیاسی برای تروریست‌ها تلقی خواهد شد

  • کد خبر : 5306
  • 28 ژانویه 2022 - 17:42
حمله راکتی تروریست‌ها به فرودگاه بغداد/ الکاظمی: هر گروه سیاسی این حمله را محکوم نکند پوششی سیاسی برای تروریست‌ها تلقی خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴. صبح امروز ۶ راکت به سمت فرودگاه بین‌‌المللی بغداد شلیک شد که یکی از آنها به یک هواپیمای مسافربری در آشیانه فرودگاه اصابت کرد. ‏تصاویری از راکتهای پرتاب شدە و هواپیمای آسیب دیدە امروز در رسانەهای عراق منتشر شدند. خبرگزاری رسمی عراق در خصوص این عملیات جنایتکارانه نوشت:  تروریست های […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴. صبح امروز ۶ راکت به سمت فرودگاه بین‌‌المللی بغداد شلیک شد که یکی از آنها به یک هواپیمای مسافربری در آشیانه فرودگاه اصابت کرد.
‏تصاویری از راکتهای پرتاب شدە و هواپیمای آسیب دیدە امروز در رسانەهای عراق منتشر شدند.

خبرگزاری رسمی عراق در خصوص این عملیات جنایتکارانه نوشت:  تروریست های آشوب طلب امروز با هدف حمله به مقدرات کشور، ۶ راکت کاتیوشا به سمت فرودگاه بین المللی بغداد شلیک کردند که به مکان انتظار هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی العراقیه اصابت کرد و به ۲ هواپیمای مسافربری آسیب زد.

در حمله تروریستی به فرودگاه بغداد دو هواپیمای مسافربری آسیب دید

به گزارش مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای جزئیات تازه ای از حمله راکتی امروز به فرودگاه بین المللی بغداد منتشر کرد.

در بیانیه رسمی این واحد آمده که تروریست های آشوب طلب امروز با هدف حمله به مقدرات کشور، ۶ راکت کاتیوشا به سمت فرودگاه بین المللی بغداد شلیک کردند که به مکان انتظار هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی العراقیه اصابت کرد و به ۲ هواپیمای مسافربری آسیب زد.

این بیانیه افزود که این اقدام تروریستی موجب تضعیف تلاش های دولت عراق در بازیابی نقش منطقه ای عراق و کارشکنی در تلاش های شرکت هواپیمایی العراقیه برای بازیابی جایگاه خود در سطح بین المللی و رفع محدودیت ها از آنها می شود.

در این بیانیه تأکید شده که به محض رخ دادن حادثه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی وارد عمل شدند و ۳ راکت را در سکوی شلیک آنها در نزدیکی منطقه ابوغریب پیدا کرده و از کار انداختند.

این بیانیه افزوده که به سرنخ های مهمی درباره عاملان این جنایت دست یافته اند و اقدامات قانونی لازم را درباره آنان انجام خواهند داد و تأکید کرده که اطلاعات بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

الکاظمی: هدف قرار دادن فرودگاه تلاش جدیدی برای تضعیف اعتبار عراق است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری دولت عراق (واع)، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح امروز جمعه تایید کرد که هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد با موشک، تلاشی جدید برای تضعیف آبروی عراق است.

الکاظمی بر اساس بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای وی آن را به دست خبرگزاری عراق (اینا) رسانده بود، گفت: هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی بغداد در سحرگاه امروز یک اقدام تروریستی ناجوانمردانه بوده است و اصرار جنایتکاران برای  ضربه زدن به امنیت را آشکار کرد چون  مردم متعهد و توانای عراق منافع آن‌ها را به خطر انداخته‌اند.

وی افزود:هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی بغداد با موشک و آسیب رساندن به هواپیماهای غیرنظامی و آسیب به باند فرودگاه نشان‌ دهنده تلاشی جدید برای تضعیف اعتبار عراق است که ما تلاش کرده‌ایم آن را در سطح منطقه و بین‌المللی بار دیگر احیا کنیم که به خطر انداختن استانداردهای بین المللی هوانوردی در فرودگاه های عراق می‌تواند موجب گسترش فضای سوءظن نسبت به امنیت داخلی کشور شود و این واقعیت را نشان دهد که فرودگاه بین المللی بغداد هم یکی از جبهه های کشور است و می‌تواند تمام تلاشهای خطوط هوایی عراق برای توسعه کسب و کار و آسمان باز و پرواز هواپیماهای عراقی در تمام حریم هوایی جهان را تضعیف کند.”

الکاظمی ادامه داد: این عملیات تروریستی خائنانه در ادامه یک سلسله حملات موشکی یا پهپادی به تأسیسات غیرنظامی و نظامی کشور عراق و مقرها و ستادهای احزاب سیاسی کشور انجام می شود و بیان تلاش های دیوانه وار برای شکستن حیثیت دولت و قانون و نظم در مواجهه با نیروهای غیردولتی است و تضعیف دستاوردهای سیاست خارجی عراق و بدنام کردن منافع مردم است..” نخست‌وزیر عراق با توسل به منافع مردم، تأکید کرد که «نیروهای امنیتی عراق که نقش تمام عیار خود را در تأمین امنیت و مقابله با تروریسم در همه اشکال آن ایفا کرده‌اند، پاسخی قاطعی به این نوع عملیات خطرناک که کسانی دستور انجام آن را داده‌اند و از آن  حمایت می‌کنند که خیر عراق را نمی خواهند، خواهند داد.»

وی تصریح کرد: از جانب نخست وزیری و ریاست هیأت دولت عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح، از همه نیروها، احزاب، جریان های سیاسی و بازیگران مختلف می خواهم که این حمله خطرناک را رد و به طور صریح و واضح آن را محکوم کنند و از نیروهای امنیتی ما در عملیات علیه موشک ‌اندازها حمایت کنید و سکوت در قبال این نوع حملات جنایتکاران به عنوان پوشش سیاسی برای آنها تلقی خواهد شد.»

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.