• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

حمله تند اردوغان به خواننده سرشناس ترکیه درباره ماجرای آدم و حوا

  • کد خبر : 5132
  • 22 ژانویه 2022 - 11:14
حمله تند اردوغان به خواننده سرشناس ترکیه درباره ماجرای آدم و حوا

رئیس‌جمهوری ترکیه در نماز جمعه مسجد «چاملیجا»ی استانبول، با اشاره تلویحی به ترانه سزن آکسو، خواننده سرشناس ترکیه، گفته است: «کسی نمی‌تواند به حضرت آدم و حوی زبان‌درازی کند. هر زبانی که دراز شود، وظیفه ماست که آن را از بیخ بکنیم». ترانه «شاهانه بیر شئی یاشاماک» (یک زندگی شاهانه کردن) سال ۲۰۱۷ منتشر شد، […]

رئیس‌جمهوری ترکیه در نماز جمعه مسجد «چاملیجا»ی استانبول، با اشاره تلویحی به ترانه سزن آکسو، خواننده سرشناس ترکیه، گفته است: «کسی نمی‌تواند به حضرت آدم و حوی زبان‌درازی کند. هر زبانی که دراز شود، وظیفه ماست که آن را از بیخ بکنیم».

ترانه «شاهانه بیر شئی یاشاماک» (یک زندگی شاهانه کردن) سال ۲۰۱۷ منتشر شد، اما انتشار دوباره آن در ۳۰ دسامبر سال گذشته میلادی در کانال یوتیوب خانم آکسو جنجالی شد و طی این مدت نزدیک چهار میلیون بازدید داشته است.

آقای اردوغان انتشار این ترانه را «تحقیرآمیز» خوانده است و گفته است: «کسی نمی‌تواند به مادرمان حوی، زبان‌درازی کند. وظیفه ماست که حد و اندازه تحقیرکننده‌ها را گوشزد کنیم».

طی روزهای گذشته انتقادهای تندی از طرف حزب اسلامگرای حاکم و برخی سیاستمداران و مبلغین مذهبی علیه خام آکسو مطرح شده و هشتگ «سزان آکسو اندازه‌ات را بشناس» فعال شده است.

همچنین تجمعاتی مقابل خانه وی در استانبول انجام شده است و مخالفان می‌گویند علیه او شکایت کرده‌اند.

مجمع دینی ترکیه نیز در واکنش به انتشار دوباره این ترانه، گفته است «حتی با مماشات، این ترانه دست‌کم بی‌احترامی به مقدسات» است. یک نماینده اسلامگرای مجلس نیز خواهان محاکمه خانم آکسو و توقیف دارایی‌هایش شده است.

در طرف مقابل، اکرم امام‌اوغلو شهردار استانبول و از جناح اوپوزیسیون، علی باباجان، معاون اقتصادی سابق اردوغان از خانم آکسو دفاع کرده‌اند. علی باباجان سال ۲۰۱۹ راهش را از حزب حاکم «عدالت و توسعه» جدا کرد و حزب جهش و دموکراسی را بنیان نهاد.

علاوه بر این هشتگی با عنوان «سزن آکسو تنها نیست» در رسانه‌های اجتماعی فعال شده است.

آقای باباجان گفته است ترکیه تنها با «آزادی بیان و اندیشه» می‌تواند توسعه یابد و کسانی که در متن ترانه‌ای دنبال تعابیر و تفاسیر مذهبی هستند، تنها «زشتی‌ها» را به این کشور خواهند آورد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.