• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

تنش‌ نظامی جدید بین آذربایجان و ارمنستان «سه کشته» برجای گذاشت

  • کد خبر : 4848
  • 12 ژانویه 2022 - 1:19
تنش‌ نظامی جدید بین آذربایجان و ارمنستان «سه کشته» برجای گذاشت

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ساعاتی بعد از اعلام کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی کَلبَجَر آذربایجان توسط نیروهای ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان نیز از درگیری نظامی در این منطقه و کشته شدن دو سرباز خود خبر داد. این منطقه در جریان جنگ ۴۴ روزه سپتامبر ۲۰۲۰ قره‌باغ کوهستانی از اشغال ارمنستان آزاد […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ساعاتی بعد از اعلام کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی کَلبَجَر آذربایجان توسط نیروهای ارمنستان، وزارت دفاع ارمنستان نیز از درگیری نظامی در این منطقه و کشته شدن دو سرباز خود خبر داد.

این منطقه در جریان جنگ ۴۴ روزه سپتامبر ۲۰۲۰ قره‌باغ کوهستانی از اشغال ارمنستان آزاد شده بود، اما به رغم آتش‌بس، هنوز هم درگیری‌های نظامی میان دو کشور اتفاق می‌افتد.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین از زخمی شدن دو سرباز خود در درگیری‌های روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه خبر داد و ارتش آذربایجان را به استفاده از تسلیحات سنگین علیه مواضع نیروهای نظامی ارمنی و حملات پهپادی متهم کرد؛ موضوعی که آذربایجان آن را رد کرده است.

در همین زمینه وزارت خارجه آذربایجان با متهم کردن نظامیان ارمنستان به عملیات «خرابکارانه» گفته است که مسئولیت افزایش تنش‌های نظامی با دولت و ارتش ارمنستان است.

درگیری‌های جدید ظهر روز سه‌شنبه اتفاق افتاد و وزارتخانه‌های دفاع هر دو کشور، عصر همین روز اعلام کردند که تنش‌های نظامی «فروکش کرده و وضعیت تثبیت» شده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.