• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

بازداشت ها در قزاقستان به ۸هزار نفر رسید/ بازگشت اینترنت به آلماتی

  • کد خبر : 4801
  • 10 ژانویه 2022 - 10:35
بازداشت ها در قزاقستان به ۸هزار نفر رسید/ بازگشت اینترنت به آلماتی

به گزارش مبین۲۴ به نقل از شفقنا،امروز(دوشنبه)، پس از قطعی پنج روزه که همزمان با درگیری های خونباری که ده ها کشته برجاگذاشت ادامه یافت، دوباره به آلماتی بازگشت،این در حالی است که وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مجموع۷۹۳۹ نفر را تا امروز، دهم ژوئیه بازداشت کرده اند. به گزارش اسکای […]

به گزارش مبین۲۴ به نقل از شفقنا،امروز(دوشنبه)، پس از قطعی پنج روزه که همزمان با درگیری های خونباری که ده ها کشته برجاگذاشت ادامه یافت، دوباره به آلماتی بازگشت،این در حالی است که وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مجموع۷۹۳۹ نفر را تا امروز، دهم ژوئیه بازداشت کرده اند.

به گزارش اسکای نیوز،در آلماتی، وبگاه های داخلی و خارجی دوباره از امروز(دوشنبه) که به دنبال آشوب ها روز عزا اعلام شده است آغاز به کار کردند.

قزاقستان اقدامات خشونت آمیز در آلماتی را حمله “گروه های تروریستی” معرفی کرد و از پوشش رسانه های خارجی از این حوادث که با تظاهرات علیه افزایش قیمت سوخت در غرب کشور در ۲ ژانویه آغاز شد، ابراز نارضایتی کرد.

همچنین وزارت کشور قزاقستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی در جریان ناآرامی‌های هفته گذشته که پس از فروپاشی اتحاد شوروی ، بدترین موج خشونت در تاریخ این کشور آسیای میانه محسوب می‌شود تا روز ۱۰ ژانویه در مجموع ۷۹۳۹ نفر را دستگیر کردند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.