• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

امام جمعه اصفهان: منظور از نه شرقی نه غربی؛ نپذیرفتن سلطه شرق و غرب است ولی معامله و ارتباط مشکلی ندارد

  • کد خبر : 5114
  • 21 ژانویه 2022 - 17:10
امام جمعه اصفهان: منظور از نه شرقی نه غربی؛ نپذیرفتن سلطه شرق و غرب است ولی معامله و ارتباط مشکلی ندارد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری فارس، سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: مومن در نماز خضوع دارد، از کار و سخن لغو و بیهوده پرهیز می‌کند، زکات پرداخت می‌کند و انفاق می‌کند، زن و مردشان پاک‌دامن هستند و نسبت به ادای امانت و […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری فارس، سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: مومن در نماز خضوع دارد، از کار و سخن لغو و بیهوده پرهیز می‌کند، زکات پرداخت می‌کند و انفاق می‌کند، زن و مردشان پاک‌دامن هستند و نسبت به ادای امانت و وفای به عهد و میثاق اهتمام دارند.

وی ادامه داد: ذکر و یاد خدا به این معنا است که انسان در هنگام گناه وقتی به یاد خدا می‌افتد دست از این کار بازکشد یا در کار خیر مثل نماز اول وقت با یاد خدا در آن تسریع داشته باشند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه حضرت زهرا الگوی بی‌نظیر همسران و مادران است؛ گفت: لازم است ما شیعیان به ویژه بانوان جامعه گفتار و رفتار ایشان را در ابعاد مختلف از جمله حجاب و عفاف الگوی عمل خود قرار دهیم.

امام جمعه اصفهان گفت: دشمن تلاش می‌کند زن را برهنه از خانه بیرون بکشد چرا که جنگ امروز در عرصه فرهنگی است.

 وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه و اقامه نماز در هنگام اذان، گفت:  نماز در مکانی که سال‌ها مرکز ترویج بی‌دینی بوده است، نشان از آن است که همه بدانند تکیه ما تنها بر خدا است و این نماز نشان داد ما تنها با تکیه به خدا حرکت می‌کنیم و اتکایی به کاخ کرملین و امثال آن نداریم.

طباطبایی نژاد گفت: منظور از نه شرقی نه غربی؛ نپذیرفتن سلطه شرق و غرب است ولی معامله و ارتباط مشکلی ندارد و آنچه در اسلام‌حرام است پذیرفتن سلطه دیگران و دخالت آن‌ها است.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.