• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک توسط شورای شهر انقلابی پایتخت برای سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 5369
  • 30 ژانویه 2022 - 21:52
افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک توسط شورای شهر انقلابی پایتخت برای سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی طرح ترافیک موافقت کردند. در جریان چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران، تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. مجتبی شفیعی معاون حمل و […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ درصدی طرح ترافیک موافقت کردند.

در جریان چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران، تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این لایحه اظهار کرد: قیمت پایه طرح برای سال آینده حداکثر ۳۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

شفیعی با اشاره به مجوز ورود ۱۰۳ هزار خودرو در محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: ۵۳ هزار خودرو از این تعداد سهمیه و مابقی مجوز روزانه دریافت می‌کنند.

او در ادامه به نرخ پایه ورود به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت پایه این مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که البته ضرایبی نیز پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به ضرایب آلایندگی و زمانی اشاره کرد.

شفیعی همچنین با اشاره به هزینه کرد درآمدهای حاصل تز طرح ترافیک گفت: ۴۰ درصد درآمدها بمنظور ساماندهی طرح‌های ترافیکی، ۴۰ درصد به نوسازی ناوگان حمل و نقل، ۲۰ درصد به توسعه شبکه مترو اختصاص خواهد یافت.

معاون شهردار تهران همچنین به سهمیه‌های در نظر گرفته نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان به صورت رایگان، بیماران خاص و معلولان و خبرنگاران نیز از تخفیف ۹۰ درصدی استفاده خواهند کرد.

ناصر امانی در مخالفت با رقم ارائه شده اظهار کرد:فرمانداری با رقم ۳۰ درصدی مخالفت خواهد کرد و پیشنهاد می کنیم این افزایش به ۲۵ درصد برسد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5369

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.