• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

آمریکا در واکنش به تحریم ۵۲ شهروندانش توسط ایران: هرگونه حمله ایران به اتباع آمریکایی با عواقب شدیدی روبرو می‌شود

  • کد خبر : 4798
  • 09 ژانویه 2022 - 23:16
آمریکا در واکنش به تحریم ۵۲ شهروندانش توسط ایران: هرگونه حمله ایران به اتباع آمریکایی با عواقب شدیدی روبرو می‌شود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه ۱۹ دی‌ مدعی شد که هرگونه حمله جمهوری اسلامی ایران به اتباع آمریکایی با «عواقب شدیدی» روبه‌رو می‌شود. این بیانیه در واکنش به تحریم ۵۲ نفر از مقام‌های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی و اعلام مجازات عاملین ترور شهید سپهبد سلیمانی […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه ۱۹ دی‌ مدعی شد که هرگونه حمله جمهوری اسلامی ایران به اتباع آمریکایی با «عواقب شدیدی» روبه‌رو می‌شود.

این بیانیه در واکنش به تحریم ۵۲ نفر از مقام‌های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی و اعلام مجازات عاملین ترور شهید سپهبد سلیمانی ، صادر شده است.

در آغاز بیانیه کاخ سفید آمده است جمهوری اسلامی ایران در حالی اقدام به تحریم مقام‌های آمریکایی کرده است که «شبه‌نظامیان نیابتی‌ ایران به حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ادامه می‌دهند و همزمان، مقامات ایرانی تهدید می‌کنند که در خاک آمریکا و دیگر نقاط دنیا عملیات تروریستی انجام می‌دهند».

این بیانیه تصریح کرده است: «اگر ایران به هر کدام از اتباع ما از جمله ۵۲ نفری که روز گذشته نام‌شان برده شد (در فهرست تحریم) حمله کند، با عواقب جدی روبه‌رو خواهد شد».

در ادامه بیانیه کاخ سفید خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است: «اشتباه نکنید: ایالات متحده آمریکا از شهروندان خود محافظت و دفاع خواهد کرد و این موضوع شامل کسانی می‌شود که اکنون مشغول خدمت به آمریکا هستند یا در گذشته خدمت کرده‌اند».

کاخ سفید افزوده است: «ما آمریکایی‌ها در حوزه سیاست با یکدیگر اختلاف نظرهایی داریم. در مورد سیاست در قبال ایران نیز اختلاف‌نظرهایی داریم. اما در عزم خود در برابر تهدیدها و تحریکات، متحد هستیم. در دفاع از ملت خود متحد هستیم».

در پایان این بیانیه تصریح شده است که آمریکا «با متحدان و شرکای خود برای بازدارندگی و پاسخ به هرگونه حمله‌ای که توسط ایران انجام شود» همکاری خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.