• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

کاخ سفید: حملات اخیر در عراق و سوریه ممکن است با مذاکرات وین یا سالگرد {ترور سپهبد} سلیمانی مرتبط باشد

  • کد خبر : 4712
  • 07 ژانویه 2022 - 10:14
کاخ سفید: حملات اخیر در عراق و سوریه ممکن است با مذاکرات وین یا سالگرد {ترور سپهبد} سلیمانی مرتبط باشد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کاخ سفید، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، درباره حمله‌های اخیر به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفت که ایالات متحده به طور مشخص هنوز گروهی را مسئول این حملات معرفی نکرده است، اما ممکن است این حملات با مذاکرات هسته‌ای در وین یا سالگرد […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از کاخ سفید، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، درباره حمله‌های اخیر به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفت که ایالات متحده به طور مشخص هنوز گروهی را مسئول این حملات معرفی نکرده است، اما ممکن است این حملات با مذاکرات هسته‌ای در وین یا سالگرد کشتن شدن {شهادت}{سپهبد} {شهید}قاسم سلیمانی٬ فرمانده نیروی قدس٬ مرتبط باشد.

خانم جن ساکی روز پنجشنبه در نشست خبری خود این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات مقام‌های سپاه پاسداران و همچنین حملات اخیر در سوریه و عراق مطرح کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که اطلاعات جدیدی در خصوص این که چه گروهی مسئول حملات اخیر در سوریه و عراق به نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا است ندارد.

جن ساکی در ادامه به اظهارات جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ، در این زمینه اشاره کرد. جان کربی روز گذشته گفته بود، این نوع حملات بسیار شبیه به اقداماتی است که ما در ماه‌های اخیر، حتی سال‌ها، توسط گروه‌های شبه‌نظامی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، شاهد آن بوده‌ایم و بنابراین فرض ما این است، اینها در واقع گروه‌های مورد حمایت ایران هستند.

او با این حال گفت که آمریکا هنوز جزئیات در خصوص این که چه گروه مشخص و چه کسی مسئول این اقدامات است را در اختیار ندارد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت، در خصوص مشخص کردن قصد و نیت (این حملات) نیز دشوار است، چرا که با قاطعیت صحبت کردن در خصوص این گونه حملات سخت است. نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم چه کسی باعث این حملات شده است یا به نظر می‌رسد چرا حملات افزایش یافته است. قطعاً ممکن است با مذاکرات وین یا سالگرد کشته شدن{شهادت}{سپهبد} {شهید}سلیمانی مرتبط باشد.

او اضافه کرد ٬ در حال ارزیابی این که چه کسانی عامل این حملات بوده و قصد آنها چه بوده هستیم، و در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه نداریم.

دور هشتم مذاکرات هسته ای موسوم به برجام برای بازگشت متقابل ایران و آمریکا به این توافق هم اکنون در وین٬ پایتخت اتریش در جریان است.

در همین حال، لورا روزن، خبرنگار آزاد حوزه سیاست خارجی در واشینگتن روز گذشته به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در وین نوشت که انتظار می رود که آمریکا تا آخر ژانویه (۲۳ روز دیگر) پیشرفت‌های به دست آمده در مذاکرات وین را برای تعیین میزان آنها مورد ارزیابی قرار دهد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.