• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد که یک کشتی از مقصد ایران که حامل کود اوره بوده توقیف کرده است

  • کد خبر : 5162
  • 23 ژانویه 2022 - 13:01
نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد که یک کشتی از مقصد ایران که حامل کود اوره بوده توقیف کرده است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه سوم بهمن اعلام کرد یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی را که ادعا کرده از آن می‌توان برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان متوقف کرده است. نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا روز یک‌شنبه سوم بهمن اعلام کرد یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی را که ادعا کرده از آن می‌توان برای ساخت مواد منفجره استفاده کرد، در آب‌های بین‌المللی در خلیج عمان متوقف کرده است.

نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که مبدأ حرکت این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت بوده که قبلاً برای قاچاق سلاح به شورشیان حوثی یمن استفاده می‌شد.

همچنین نیروی دریایی ایالات متحده مدعی شد که همین کشتی سال گذشته در حال حمل هزاران سلاح بود که متوقف شد و به گارد ساحلی یمن تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، یک ناوشکن و کشتیِ گشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین «این کشتی بدون تابعیت را که از ایران ترانزیت می‌کرد… در مسیری که به‌طور تاریخی برای حمل سلاح به حوثی‌ها در یمن استفاده می‌شد، متوقف کرد.»

این ناوگان اعلام کرده است که «نیروهای آمریکایی ۴۰ تن (۳۶۳۰۰ کیلوگرم) کود اوره کشف کردند که یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای کشاورزی است که به‌عنوان مواد اولیه برای مواد منفجره نیز شناخته می‌شود».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.