• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

فرانسه: پیشرفت در مذاکرات وین را می‌بینیم، اما تحت فشار زمان هستیم

  • کد خبر : 4734
  • 07 ژانویه 2022 - 12:42
فرانسه: پیشرفت در مذاکرات وین را می‌بینیم، اما تحت فشار زمان هستیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه گفت: در مورد مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی حاصل شده است، اگرچه زمان در حال اتمام است. گفت‌وگوهای غیرمستقیم ایران و ایالات متحده برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران از روز دوشنبه از سر گرفته شده است. دیپلمات‌های غربی اعلام […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه گفت: در مورد مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی حاصل شده است، اگرچه زمان در حال اتمام است.

گفت‌وگوهای غیرمستقیم ایران و ایالات متحده برای نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران از روز دوشنبه از سر گرفته شده است.

دیپلمات‌های غربی اعلام کرده‌اند که امیدوارند تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه به موفقیت دست یابند، اما اختلافات شدید در مورد سخت‌ترین مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است. ایران هرگونه ضرب الاجل تعیین شده توسط قدرت های غربی را رد کرده است.

ژان ایو لودریان به تلویزیون BFM و رادیو RMC گفت: “من معتقد هستم که می‌توانیم به توافق برسیم. در چند روز اخیر پیشرفت‌هایی حاصل شده است.”

وی افزود: ما در چند روز گذشته در جهت مثبتی حرکت کرده‌ایم، اما زمان بسیار مهم است، زیرا اگر به سرعت به توافق دست نیابیم، چیزی برای مذاکره وجود نخواهد داشت.

در ادامه رویترز می‌نویسد: هشتمین دور گفت‌وگوها، که اولین دور در زمان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور تندرو و جدید ایران هست، روز دوشنبه پس از افزودن برخی مطالبات جدید ایران به متن کاری از سر گرفته شد.

قدرت‌های غربی گفته‌اند که پیشرفت بسیار کند بوده و مذاکره‌کنندگان می‌گویند «نه ماه‌ها، بلکه هفته‌ها» تا بی‌معنا شدن توافق ۲۰۱۵ باقی مانده‌ است.

ایران از ملاقات مستقیم با مقامات آمریکایی خودداری می کند، به این معنی که سایر طرف ها – انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه، باید بین دو طرف رفت و آمد کنند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با الجزیره، وضعیت را مثبت ارزیابی کرد، اما موضع تهران مبنی بر اینکه همه تحریم‌ها باید برداشته شوند و واشنگتن باید تضمین دهد که دوباره از برجام خارج نخواهد شد را دوباره تکرار کرد.

چیزی از آن توافق باقی نمانده است که تحریم‌ها علیه تهران را در ازای محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های اتمیش لغو کرد.دونالد ترامپرئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ واشنگتن را از آن خارج کرد و تحریم های ایالات متحده را مجدداً اعمال کرد و ایران بعداً بسیاری از محدودیت های هسته ای توافق را زیر پا گذاشت و به فراتر از آنها هم پا گذاشت.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.