• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

زلنسکی: بی‌ثباتی داخلی اوکراین خطرناک‌تر از حمله روس‌هاست

  • کد خبر : 5345
  • 29 ژانویه 2022 - 2:13
زلنسکی: بی‌ثباتی داخلی اوکراین خطرناک‌تر از حمله روس‌هاست

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، در حالی‌که مقام‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا از ارسال بسته‌های خون برای مداوای مجروحان احتمالی ارتش روسیه در مرز اوکراین خبر می‌دهند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، بی‌ثباتی داخلی در این کشور را از حمله خارجی نظامیان روسی خطرناک‌تر توصیف کرد. آقای زلنسکی شامگاه جمعه و در […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، در حالی‌که مقام‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا از ارسال بسته‌های خون برای مداوای مجروحان احتمالی ارتش روسیه در مرز اوکراین خبر می‌دهند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، بی‌ثباتی داخلی در این کشور را از حمله خارجی نظامیان روسی خطرناک‌تر توصیف کرد.

آقای زلنسکی شامگاه جمعه و در یک نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی گفت: «بی‌ثباتی داخلی می‌تواند تهدید بسیار بزرگ‌تری برای اوکراین باشد.»

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر و بدون نام بردن از کشوری خاص گفت ممکن است برخی اعضای ناتو ما را دوست نداشته باشند.

مقام‌های دولتی و رسانه‌های اوکراینی در روزهای اخیر بارها از موضع آلمان نسبت به این کشور در جریان بحران فزاینده با روسیه انتقاد کرده اند. آلمان برخلاف بسیاری دیگر از اعضای کوچک و بزرگ ناتو اعلام کرد تصمیمی برای ارسال سلاح به اوکراین ندارد و تنها تجهیزات بیمارستانی به این کشور فرستاد.

پیش‌بینی جو بایدن از آغاز جنگ و «ذخیره خون روسیه در مرز»

خبرگزاری رویترز جمعه شب به نقل از سه مقام رسمی ایالات متحده آمریکا گزارش کرد نظامیان روسیه همزمان با تقویت مواضع خود در مرز با اوکراین، تاسیسات درمانی و مرکزی برای نگهداری ذخیره خون به راه انداخته‌اند. امری که می‌تواند نشانگر قریب‌القوع بودن بروز درگیری نظامی باشد. همین مساله بر نگرانی واشنگتن بیش از پیش افزوده است.

در حالی که تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از برخورد نظامی میان روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته است احتمال می‌دهد روسیه در ماه فوریه به اوکراین حمله کند.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در توئیتی نوشت که جو بایدن در مکالمه‌ای تلفنی به ولودیمیر زلنسکی گفته است «احتمال بارزی وجود دارد که روس‌ها در ماه فوریه به اوکراین حمله کنند».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این توییت نوشته است:

“این درست نیست. پرزیدنت بایدن گفت که این احتمال وجود دارد که روس ها در فوریه به اوکراین حمله کنند. او قبلاً این را علناً هم گفته بود و ماه‌ها است که در این مورد هشدار می‌دهیم. گزارش های هر چیزی بیشتر یا متفاوت از آن کاملا نادرست است.”

و تنها سه روز تا پایان ماه جاری فوریه باقی است.

پوتین در گفتگوی تلفنی با ماکرون: غرب به خواسته‌های امنیتی مسکو توجه نمی‌کند

همزمان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تلفنی گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهوری روسیه به ماکرون گفت که ناتو و آمریکا نه تنها به خواسته‌های امنیتی اصلی مسکو مبنی عدم گسترش ناتو توجه نکرده‌‌اند بلکه نیرو و تجهیزات نظامی نیز در مرزهای شرقی مستقر کرده‌اند.

کاخ الیزه به دنبال این گفتگو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف بر ضرورت ادامه مذاکرات برای جلوگیری از بالا رفتن تنش‌ها تاکید کرده‌اند. با این حال اتحادیه اروپا در واپسین ساعات جمعه شب اعلام کرد روسیه اجازه ورود نماینده این نهاد به کشورش را نداده است.

با وجود برگزاری نشست‌های گسترده میان نمایندگان روسیه، اوکراین و متحدان غربی کی‌یف، به نظر می‌رسد نه مسکو و نه ایالات متحده از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

روسیه بر لزوم پاسخ به نگرانی‌های امنیتی خود تاکید می‌کند و خواستار اعلام رسمی توقف سیاست گسترش به شرق ناتو است. با این حال ایالات متحده تاکید می‌کند هیچ تضمینی برای عدم عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وجود ندارد.

قرار است مذاکرات میان دیپلمات‌های عالی‌رتبه روسیه و غرب هفته‌ آینده از سر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.