• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

حملات انتقامی سعودی‌ها به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها پس از حمله آنان به ابوظبی!

  • کد خبر : 5034
  • 18 ژانویه 2022 - 23:53
حملات انتقامی سعودی‌ها به مناطق تحت کنترل حوثی‌ها پس از حمله آنان به ابوظبی!

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز،رسانه‌های متعلق به حوثی خبر می‌دهند که در شبانه‌روز گذشته حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن، منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر شده است که شماری از غیرنظامیان هم در میان آن‌ها هستند. خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۸ دی این خبر […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز،رسانه‌های متعلق به حوثی خبر می‌دهند که در شبانه‌روز گذشته حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به صنعا، پایتخت یمن، منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر شده است که شماری از غیرنظامیان هم در میان آن‌ها هستند.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۸ دی این خبر را از قول این رسانه‌ها و همچنین شهروندان ساکن مناطق تحت کنترل حوثی‌ها گزارش داد و نوشت که این یکی از مرگبارترین حملات ائتلاف عربستان از سال ۲۰۱۹ است.

رسانه دولتی عربستان سعودی نیز اعلام کرده که این ائتلاف بامداد روز سه‌شنبه حملات هوایی علیه پایگاه‌ها و اردوگاه‌های وابسته به گروه حوثی در صنعا را آغاز کرده است.

به نوشته رسانه‌های حوثی، یکی از این حمله‌ها به خانه عبدالله قاسم الجُنید، رئیس سابق دانشکده هوانوردی حوثی‌ها، صورت گرفته که بر اثر این حمله، او، همسرش، پسر ۲۵ ساله‌اش، و دیگر اعضای خانواده و سایر افراد ناشناس کشته شدند.

الجنید یکی از بیش از ۱۷۰ مقام حوثی بود که در ماه اوت توسط دادگاهی در استان مأرب، از استان‌های تحت کنترل دولت رسمی یمن که مورد حمایت و وابسته به عربستان سعودی و به رسمیت شناخته شده در سطح بین‌المللی است، به صورت غیابی و به جرم «کودتای نظامی و ارتکاب جنایات جنگی» به اعدام با جوخه تیرباران محکوم شد.

این حملات سنگین هوایی ائتلاف عربستان پس از حمله موشکی و پهپادی روز دوشنبه حوثی‌های یمن به امارات متحده عربی انجام شد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.