• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

آمریکا: در مذاکرات پیشرفت داشتیم، اما زمان زود در گذر است، اگر به زودی درباره برجام به تفاهم نرسیم، راه‌ دیگری را در پیش خواهیم گرفت

  • کد خبر : 4702
  • 07 ژانویه 2022 - 9:44
آمریکا: در مذاکرات پیشرفت داشتیم، اما زمان زود در گذر است، اگر به زودی درباره برجام به تفاهم نرسیم، راه‌ دیگری را در پیش خواهیم گرفت

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه با اشاره به این که در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام پیشرفت اندکی حاصل شده، هشدار داد اگر به زودی واشینگتن و تهران بر سر بازگشت متقابل به برجام به تفاهم نرسند، ایالات متحده راه دیگری در پیش […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه با اشاره به این که در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام پیشرفت اندکی حاصل شده، هشدار داد اگر به زودی واشینگتن و تهران بر سر بازگشت متقابل به برجام به تفاهم نرسند، ایالات متحده راه دیگری در پیش خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره مذاکرات برجام در وین، پایتخت اتریش گفت، دور هشتم گفت‌وگوها از سوم ژانویه آغاز شده است. ما در اوایل این هفته از پیشرفت اندکی در آن مذاکرات صحبت کردیم. ما همچنان شاهد آن پیشرفت اندک هستیم. ما امیدواریم که در طول این هفته و آنچه که از آن باقی‌مانده است، یعنی در روزهای آینده، به (این پیشرفت‌ها) اضافه کنیم.

ند پرایس تصریح کرد، آنچه صحت دارد این است که زمان قطعا به سرعت در حال کوتاه شدن است. ما بدون رودربایستی و به طور واضح این مطلب را گفته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، اگر به زودی به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل اجرای تعهدات نرسیدیم، گام‌های سریع و پرشتاب پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای ایران منافع عدم اشاعه را که از مزایای برجام بود، از بین می‌برد و ما باید مسیر دیگری را به جلو در نظر بگیریم.

ند پرایس گفت، این موضوع درباره چند هفته است و قطعا بحث چند ماه در میان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد، آنچه که درباره زمان و فرصت مطرح می‌شود موضوع ساعتی که زمان استاندارد را با اندازه گیری مشخص می‌سنجد، نیست بلکه این زمان بر اساس ارزیابی تکنیکی برنامه هسته‌ای ایران است.

در حالی که ند پرایس در خصوص فرصت محدود مذاکرات احیای برجام هشدار داده است، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در همین روز در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که دور هشتم گفت‌وگوهای احیای برجام در وین «در مسیر درست قرار » دارد.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرده است: «اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.»

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.