• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

آمریکا: در مذاکرات با ایران پیشرفت‌های اندکی داشته‌ایم، امیدواریم این پشرفت‌ها در این هفته هم ادامه یابد

  • کد خبر : 4655
  • 05 ژانویه 2022 - 0:38
آمریکا: در مذاکرات با ایران پیشرفت‌های اندکی داشته‌ایم، امیدواریم این پشرفت‌ها در این هفته هم ادامه یابد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در بحبوحه تلاش ها برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ گفت که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان داده است و ایالات متحده امیدوار است که در این هفته هم روند پیشرفت ادامه داشته […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در بحبوحه تلاش ها برای احیای توافقنامه ۲۰۱۵ گفت که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان داده است و ایالات متحده امیدوار است که در این هفته هم روند پیشرفت ادامه داشته باشد.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تحریم‌ها علیه تهران را در ازای اعمال محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور لغو می‌کند، اما دونالد ترامپ یک سال پس از روی کار آمدنش، واشنگتن را در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج کرد.

ایران بعداً بسیاری از محدودیت‌های هسته‌ای توافق را زیر پا گذاشت و به فراتر از آنها هم ادامه داد. تهران می گوید هرگز به دنبال ساخت و توسعه تسلیحات هسته‌ای نبوده است.

در آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین، تهران بر لغو مجدد تحریم های آمریکا متمرکز شده است.

پرایس به خبرنگاران گفت: “پیشرفت اندکی در مذاکرات هفته گذشته وجود داشته و ما امیدواریم که در این هفته هم بتوانیم بر همین روند پیشرفت کنیم.”

او در ادامه گفت؛

“رفع تحریم‌ها و گام‌هایی که ایالات متحده برمی‌دارد… رفع تحریم‌ها همراه با گام‌های هسته‌ای خواهد بود که ایران باید بردارد اگر بخواهیم به یک پایبندی متقابل در برجام برسیم – این واقعاً در قلب مذاکراتی هست که در حال حاضر در وین در حال انجام است.”

 

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.