• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت خود خواست تا اوکراین را ترک کنند

  • کد خبر : 5180
  • 24 ژانویه 2022 - 11:11
آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت خود خواست تا اوکراین را ترک کنند

به گزار پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز،در پی افزایش نگرانی‌ها از تهاجم احتمالی ارتش روسیه به خاک اوکراین، وزارت امور خارجه ایالات متحده دیروز یکشنبه به خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در اوکراین دستور داد تا خاک این کشور را ترک کنند. وزارت خارجه آمریکا همچنین از آن دسته از کارکنان سفارت که حضورشان […]

به گزار پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز،در پی افزایش نگرانی‌ها از تهاجم احتمالی ارتش روسیه به خاک اوکراین، وزارت امور خارجه ایالات متحده دیروز یکشنبه به خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در اوکراین دستور داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از آن دسته از کارکنان سفارت که حضورشان در کی‌یف غیر ضروری است خواست تا با هزینه دولت آمریکا از اوکراین خارج شوند.

این اقدام در بحبوحه افزایش تنش‌ها در خصوص افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین صورت می‌گیرد، تنش‌هایی که محور مذاکرات دو روز پیش آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روس او در ژنو قرار داشت اما تاثیر محسوسی در فروکش کردن تنش‌ها نداشت.

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کردند که سفارت این کشور در کی‌یف همچنان فعال خواهد بود و این اعلامیه به منزله تعطیلی سفارت و یا نشان دهنده کاهش حمایت ایالات متحده از اوکراین نیست.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در بیانیه‌ای به گزارش‌های اخیر مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای یک اقدام نظامی جدی علیه اوکراین اشاره دارد. با این حال، وزارت خارجه روسیه کشورهای ناتو را به تشدید تنش در اطراف اوکراین با انتشار اطلاعات غیرواقعی متهم کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «شرایط امنیتی به ویژه در امتداد مرزهای اوکراین، در کریمه تحت اشغال و در شرق اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد، غیرقابل پیش بینی است و می‌تواند بدتر هم شود. تظاهراتی که گاهی به خشونت تبدیل می‌شوند، به طور پیوسته در سراسر اوکراین از جمله در کی‌یف برگزار می شود.»

وزارت خارجه آمریکا همچنین قویا از شهروندان آمریکایی خواسته تا به اوکراین و روسیه سفر نکنند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود الحاق کرد. این کشور در ماه‌های اخیر با گسیل و استقرار حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی در مرزهای غربی خود، به تنش بی‌پیشینه‌ای با اوکراین و متحدان غربی‌اش دامن زده است.

مقامات مسکو از کشورهای غربی می‌خواهد تا گسترش ناتو را متوقف کنند و تضمین دهند که اوکراین بخشی از این پیمان نظامی-امنیتی نخواهد شد. کشورهای غربی نیز در پاسخ روسیه را به تحریم‌های اقتصادی تهدید می‌کنند.

ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین

وزیر دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که این کشور دومین محموله تسلیحاتی به میزان ۸۰ تن را از ایالات متحده دریافت کرده است. به نوشته رویترز این محموله بخشی از یک کمک‌ دفاعی ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین است.

دومین محموله کمک‌های نظامی آمریکا به فاصله یک روز پس از ارسال اولین محموله کمک‌های نظامی به اوکراین به میزان ۹۰ تن صورت می‌گیرد که نشان از نگرانی‌های جدی واشنگتن از احتمال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است.

یک گروه از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز در پی تصویب طرحی هستند که در صورت اجرا تسلیحات بیشتر و در مقیاس وسیع‌تری به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی که پیش‌تر بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند نیز روزجمعه اعلام کردند که به زودی موشک‌های ضد تانک و ضد هوایی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

این تجهیزات نظامی ساخته ایالات متحده در حالی قرار است از سوی کشورهای بالتیک در اختیار اوکراین قرار گیرد که واشنتگتن اوایل هفته گذشته مجوز ارسال آنها را به استونی، لتونی و لیتوانی داده بود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=5180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.