• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

گزارش مبین۲۴ در مورد اومیکرون: واریانت اومیکرون نسبت به واریانت اولیه ووهان انتهای مسیرهای هوایی در ریه‌ها را ۷۰ برابر سریع‌تر و بیش‌تر آلوده می‌کند/ کسانی که دو دز واکسن چینی را دریافت کرده‌اند حتما باید دز سوم را دریافت کنند/ اثرگذاری اسپوتنیک در مقابل اومیکرون صفر است

  • کد خبر : 3709
  • 16 دسامبر 2021 - 0:30
گزارش مبین۲۴ در مورد اومیکرون: واریانت اومیکرون نسبت به واریانت اولیه ووهان انتهای مسیرهای هوایی در ریه‌ها را ۷۰ برابر سریع‌تر و بیش‌تر آلوده می‌کند/ کسانی که دو دز واکسن چینی را دریافت کرده‌اند حتما باید دز سوم را دریافت کنند/ اثرگذاری اسپوتنیک در مقابل اومیکرون صفر است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، دکتر دینگ، اپیدمیولوژیست و استاد اسبق دانشگاه جان‌هاپکینز در مورد واریانت اومیکرون در یک رشته توییت نوشت: مطالعات کلیدی جدید نشان می‌دهد که [واریانت] اومیکرون کورونا نسبت به واریانت دلتا و واریانت اولیه [ووهان]، انتهای مسیرهای هوایی در ریه‌ها را ۷۰ برابر سریع‌تر و بیش‌تر آلوده می‌کند، که احتمالا توضیح‌دهنده‌ی این […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، دکتر دینگ، اپیدمیولوژیست و استاد اسبق دانشگاه جان‌هاپکینز در مورد واریانت اومیکرون در یک رشته توییت نوشت:

مطالعات کلیدی جدید نشان می‌دهد که [واریانت] اومیکرون کورونا نسبت به واریانت دلتا و واریانت اولیه [ووهان]، انتهای مسیرهای هوایی در ریه‌ها را ۷۰ برابر سریع‌تر و بیش‌تر آلوده می‌کند، که احتمالا توضیح‌دهنده‌ی این مساله‌ است که چرا این واریانت سریع‌تر از واریانت‌های پیشین منتقل می‌شود.

او در ادامه می‌گوید: وقتی می‌دانید که مسری است و به مانند جهنمی غیر قابل گریز است و می‌دانید که در هوا نیز وجود دارد…. پس ما باید بیش از هر زمان دیگری در مورد توقف انتقال از طریق هوا جدی باشیم!!

همچنین این پزشک اپیدمیولوژیست در مورد تأثیر واکسن‌ها روی سویه اومیکرون می‌گوید:

رتبه‌بندی جدید واکسن‌ها در توانایی برای خنثی‌سازی اومیکرون به نظر می‌رسد مدرننا در این مطالعه قوی‌ترین واکسن در برابر اومیکرون هست، اما همچنان افت زیادی دارد. فایزر در رتبه بعدی بهترین‌ها هست (اما ما می دانیم که اثربخشی عفونت ۳۰-۳۴٪ است)، آسترازنکا و سینوفارم ضعیف هستند. جانسون و جانسون و اسپونیک هم اثرگذاری صفر دارند.

برای اثر گذاری واکسن چینی تولید شرکت سینواک باید سه دوز تزریق کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از بولومبرگ، همچنین یافته‌های آزمایشگاهی اولیه نشان می‌دهند که واکسن ساخته شده توسط شرکت چینی Sinovac Biotech Ltd که یکی از پرمصرف‌ترینواکسن‌ها در جهان بوده است، آنتی‌بادی‌های کافی را در دو دُز برای خنثی کردن نوع اومیکرونتولید نمی‌کند و احتمالاً به تقویت‌کننده‌هایی برای بهبود سیستم حفاظت بدن مورد نیاز است.

در حالی که دو مطالعه اولیه در چین و کشورهای در حال توسعه برای محافظت در برابرکووید-۱۹ که در مورد تأثیر واکسن چینی و اومیکرون منتشر شده است در مورد میزان کاهشپاسخ ایمنی واکسن متفاوت بودند ولی هر دو نشان می‌دادند که دوره استاندارد دو دُز اینواکسن کافی نخواهد بود و عدم اطمینان را در مورد تزریقی که میلیون‌ها نفر به آن اتکا کرده‌اندرا افزایش داده است.

در بیانیه گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ که اواخر سه شنبه شب منتشر شد، آمده است:در میان گروهی متشکل از ۲۵ نفر که با دو دُز کروناواک واکسینه شدند، هیچکدام آنتی بادیکافی در سرم خون خود برای خنثی کردن نوع اومیکرون را نشان نداده‌اند.

این شرکت می‌گوید: اما هنگامی که یک واکسن تقویت کننده به این ترکیب اضافه شد، تصویر تاحدودی بهبود یافت، در نتایج آزمایشگاهی سینواک نشان داد که از میان یک گروه ۴۸ نفری که سه دُز واکسن دریافت کرده بودند، ۴۵ نفر از آنها ۹۴٪ آنتی بادی کافی برای خنثی کردن اومیکرون راداشتند.  .  این شرکت در مورد جزئیات مطالعه خود یا اینکه آیا قرار است یافتههایش در یکمجله علمی منتشر شود توضیح بیشتری نداده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.