• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

وزارت خارجه فرانسه: «تاسف‌آور» این است که پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط ایران در حالی انجام شد که گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین با «پیشرفت» همراه بوده است

  • کد خبر : 4559
  • 31 دسامبر 2021 - 21:37
وزارت خارجه فرانسه: «تاسف‌آور» این است که پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط ایران در حالی انجام شد که گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین با «پیشرفت» همراه بوده است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه ۱۰ دی ماه از اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر به فضا انتقاد کرد و آن را مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست. وزارت خارجه فرانسه می‌گوید «تاسف‌آور» این است که پرتاب موشک ماهواره‌بر در حالی انجام شد که […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه ۱۰ دی ماه از اقدام ایران در پرتاب موشک ماهواره‌بر به فضا انتقاد کرد و آن را مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل دانست.

وزارت خارجه فرانسه می‌گوید «تاسف‌آور» این است که پرتاب موشک ماهواره‌بر در حالی انجام شد که گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین با «پیشرفت» همراه بوده است.

پیش از این آمریکا و آلمان نیز پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط ایران را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته اند.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از حصول توافق هسته‌ای وین در سال ۹۴ و با هدف تایید آن صادر شد، از ایران خواسته که از توسعه موشک‌های بالیستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، خودداری کند.

وزارت خارجه فرانسه گفته است، پرتاب این موشک ماهواره بر نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

این وزارت‌خانه اضافه کرده است، بیش از پیش مایه تاسف است که این فعالیت‌ها در زمانی انجام می‌شوند که ما در مذاکرات هسته‌ای در وین در حال پیشرفت هستیم.

وزارت خارجه فرانسه همچنین تصریح کرده است، ما از ایران می‌خواهیم از پرتاب موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارند، از جمله موشک‌های ماهواره‌بر خودداری کند.

در همین زمینه، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته ضمن ابراز نگرانی از «توسعه ابزارهای پرتابی ایران» گفته بود است که توسعه چنین برنامه موشکی «نگرانی مهمی» در زمینه منع تکثیر تسلیحات ایجاد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده بود که ابزارهای پرتاب فضایی «از تکنولوژی‌هایی بهره می‌برند که مشابه و قابل تبدیل به فناوری‌هایی است که در موشک‌های بالستیک، از جمله سیستم‌های دوربرد، کاربرد دارند».

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.