• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

هشدار: نگذارید پرونده ایران به شورای امنیت برود

  • کد خبر : 3650
  • 15 دسامبر 2021 - 13:23
هشدار: نگذارید پرونده ایران به شورای امنیت برود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، رضا نصری تحلیگر سیاست خارجی و حقوق بین‌الملل که از ابتدا پرونده هسته‌ای ایران را دنبال و تجزیه و تحلیل می‌کند در یک رشته توییت نوشت: ‏۱) هشدارهای کارشناسان مجرب را نادیده نگیرید؛ تعبیر به هراس‌فکنی هم نکنید. تبعات ورود شورای امنیت را – مانند قبل – دست‌کم نگیرید. احتمال […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، رضا نصری تحلیگر سیاست خارجی و حقوق بین‌الملل که از ابتدا پرونده هسته‌ای ایران را دنبال و تجزیه و تحلیل می‌کند در یک رشته توییت نوشت:

‏۱) هشدارهای کارشناسان مجرب را نادیده نگیرید؛ تعبیر به هراس‌فکنی هم نکنید. تبعات ورود شورای امنیت را – مانند قبل – دست‌کم نگیرید. احتمال ورود مجدد شورای امنیت به پرونده ایران بالاست. این بار برقِ شورای امنیت ایران را بگیرد، دست‌بردار نخواد بود.

۲) دیگر هم توان این را نداریم تا بدون اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت آن‌ها را لغو کنیم. یعنی دیگر مجال نخواهند داد آنچه دکتر ظریف انجام داد، تکرار شود. تردید نکنید رژیم بازرسی 

‏تأسیسات را از «آژانس» به «شورای امنیت» منتقل خواهند کرد  – با اختیاراتی بس وسیع‌تر و پیامدهایی سنگین‌تر خواهد بود.

‏۳) یعنی کاری که در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه عراق در دهه ۱۹۹۰ انجام دادند، علیه ایران پیاده خواهند کرد؛ روسیه و چین نیز همراه خواهند شد.

‏۴) جلوی یک آسیب جدی امنیتی – و یک بی‌ثباتی بلندمدت اقتصادی و روانی – را اگر شده با زیان‌های قابل جبران فعلی بگیرید؛ اما نگذارید سندی دست طرف مقابل قرار بگیرد که دست‌‌اش برای زمینه‌چینی‌های خطرناک و اِعمال انواع آسیب‌های دائمی باز شود.

‏۵) تصمیم‌تان را به تحریف‌ها، روایت‌های مغرضانه جناحی‌از برجام و تیم ظریف، سوءبرداشت‌ها و ایرادات غیرواقع‌بینانه از برجام و تیم گذشته متکی نکنید. بگذارید  کارشناسان و دیپلمات‌های مجرب و متعهد – بدون انگ و تهمت – نظراتشان را بیان کنند؛ و آن نظرات کارشناسی را لحاظ کنید.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.