• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد حقوق بشر در هر منطقه متفاوت است!!!!!!!!

  • کد خبر : 4013
  • 20 دسامبر 2021 - 23:41
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد حقوق بشر در هر منطقه متفاوت است!!!!!!!!

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، عمران خان روزیکشنبه (۲۸ آذر) در بخشی از سخنانش در مورد تحصیل و کار دختران در افغانستان که تبدیل به “پیش‌شرط” کمک‌های جامعه جهانی به این کشور پس از روی کار آمدن طالبان شده است، صحبت کرد. عمران خان در مورد “پیش‌شرط‌های تعیین شده برای کمک به افغانستان” از جمله […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، عمران خان روزیکشنبه (۲۸ آذر) در بخشی از سخنانش در مورد تحصیل و کار دختران در افغانستان که تبدیل به “پیش‌شرط” کمک‌های جامعه جهانی به این کشور پس از روی کار آمدن طالبان شده است، صحبت کرد.

عمران خان در مورد “پیش‌شرط‌های تعیین شده برای کمک به افغانستان” از جمله دولت فراگیر، حقوق بشر و زنان و مبارزه با تروریسم گفت: مدتی پیش که وزیر خارجه طالبان را دیدم، او واضحا گفت که آنها می‌خواهند این سه پیش‌شرط را عملی کنند.

خان با ذکر مثال‌هایی ظاهرا می‌خواست وضعیت فعلی در افغانستان و شرایط سختی که دولت طالبان با آن روبروست را تشریح کند.

عمران خان گفت: “نکته این است که ما باید بفهمیم که وقتی از حقوق بشر صحبت می‌کنیم، هر جامعه‌ای متفاوت است، تصور هر جامعه از حقوق بشر و حقوق زنان متفاوت است.”

او افزود: “مثال‌هایی از پاکستان می‌زنم، از ایالت خیبر پختون‌خواه که هم‌مرز با افغانستان است، برای اینکه فرهنگ مشابه (با افغانستان) دارد. طالبان نیز عمدتا جنبش پشتونی است. بیشتر پشتون‌ها در سمت ما در پاکستان است.”

آقای خان گفت: “فرهنگ شهر با فرهنگ روستایی کاملا متفاوت است. فرهنگ کابل با فرهنگ روستایی متفاوت است، مثل پیشاور که با مناطق مجاور سرحدی با افغانستان متفاوت است.”

“ما به والدین دختران کمک هزینه می‌پردازیم تا دختران را به مکتب برسانند، اما در مناطق قبیله‌ای ما، در مجاورت افغانستان، اگر ما نسبت به هنجارهای فرهنگی آن مردم به این موضوع حساس نباشیم، حتی با وجود کمک هزینه، دختران را به مدرسه نمی‌فرستند.”

نخست‌‍وزیر پاکستان اضافه کرد: “ما باید نسبت به هنجارهای فرهنگی باید حساس باشیم. پس، نگران این حساسیت هستم، وقتی در مورد حقوق بشر و حقوق زنان صحبت می‌کنیم، باید روی این موضوع حساس باشیم.”

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر دولت پیشین افغانستان نیز در توییتی نوشته که “طالبان نماینده فرهنگ و دین ما نیستند”.

او نوشته است: “یک روز به بهانه دین، یک روز‌ به بهانه سنت، طالبان و حامیان شان در پی سرکوب زنان، اقلیت‌ها، دگراندیشان و هنر و فرهنگ در افغانستان هستند. طالبان نماینده فرهنگ و دین ما نیستند. با لجاجت شان در خونریزی، خواست عام آتش بس را نادیده گرفتند، حال با لجاجت شان در جهل، خواست آموزش دختران را.”

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.