• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

معاون اول قوه قضائیه: وکیلی که نظام را قبول ندارد صلاحیت وکالت ندارد

  • کد خبر : 4261
  • 26 دسامبر 2021 - 8:48
معاون اول قوه قضائیه: وکیلی که نظام را قبول ندارد صلاحیت وکالت ندارد

به گزارش مبین۲۴ به نقل از ایسنا معاون اول قوه قضائیه می‌گوید: گاهی صداهایی شنیده می‌شود که می‌خواهند نهاد وکالت را در برابر نهاد قضاوت قرار دهند و بدانید این کار، کار دشمن است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز وکلا، کارشناسان […]

به گزارش مبین۲۴ به نقل از ایسنا معاون اول قوه قضائیه می‌گوید: گاهی صداهایی شنیده می‌شود که می‌خواهند نهاد وکالت را در برابر نهاد قضاوت قرار دهند و بدانید این کار، کار دشمن است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس جدید مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: خادم بودن برای نظام افتخار بزرگی است و همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید برای خدمت به مردم افتخار کنیم.

وی افزود: قوه قضائیه براساس اسناد بالادستی مکلف است زمینه اجرای عدالت را در همه موارد مرتبط به دستگاه عدلیه فراهم کند. موضوع وکالت نیز بخش مهمی از این داستان است. حق دفاع یک حق اساسی است که هم در شریعت و هم در قانون اساسی و قوانین عادی به رسمیت شناخته شده و وکلای محترم طلایه‌داران این حق هستند و این افتخاری است برای شما و مستحضر هستید بدون وکیل در بسیاری از پرونده‌ها، دادرسی منصفانه امکان‌پذیر نیست.

مصدق ادامه داد: نهاد وکالت و قوه قضائیه با کمک هم می‌توانند اجرای عدالت کنند و این‌که گفته شده وکالت و قضاوت دو بال فرشته برای اجرای عدالت هستند به همین معناست. گاهی صداهایی شنیده می‌شود که می‌خواهند نهاد وکالت را در برابر نهاد قضاوت قرار دهند و بدانید این کار، کار دشمن است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. گاهی به شما برچسب می‌زنند که شما وکیل حاکمیت هستید اما من از شما می‌پرسم چه فرقی بین شما و وکلای کانون‌های دادگستری است؟

معاون اول قوه قضائیه گفت: وکیل در برابر دفاع از حق استقلال دارد اما استقلال وکیل به معنای نفی نظارت از آن‌ها نیست و شما خودتان نهاد نظارتی دارید اما در جایی که براساس قانون نظارتی برای قوه قضائیه پیش‌بینی شده، قطعا قوه قضائیه اعمال حاکمیت می‌کند و قوه قضائیه موظف است نذارد پرونده از مسیر خارج شود.

وی با بیان این‌که نظارت به معنای دخالت نیست گفت: ما مدعی هستیم که همه حقوقدانیم و باید پایبند قانون باشیم. برخی باید پاسخگو باشند. وکیلی که نظام و قانون را قبول ندارد صلاحیت وکالت ندارد و چرا پروانه وکالت این قبیل وکلا باطل نمی‌شود؟

مصدق بیان کرد: خدمات بسیار خوبی در دوران آقای بهادری جهرمی انجام شده است و وقتی ما به عملکرد این مرکز نگاه می‌کنیم کارنامه قابل قبولی دارد و من به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه از تلاش‌های مجدانه آقای بهادری جهرمی تشکر می‌کنم و برای ایشان در سمت جدیدشان آرزوی موفقیت دارم.

معاون اول قوه قضائیه با تبریک به رئیس جدید مرکز وکلا گفت: با توجه به سوابق ایشان، ایشان بسیار درخشیدند و از وقتی مشخص شد آقای بهادری جهرمی از این سمت تشریف می‌برند بیش از ۵۰ گزینه برای تصدی ریاست مرکز معرفی شد و نهایتا بین چند نفر مردد بودیم و با هیئت نظارت مشورت کردیم تا ایشان انتخاب شدند و یکی از امتیازات ایشان این بود که از اعضای خود مرکز بودند.

وی ادامه داد: ما از رئیس جدید مرکز انتظار داریم که مرکز را توسعه و ارتقا دهند و بتوانند مشارکت مردم را جلب کنند. هم‌چنین موضوع خدماتی حقوقی رایگان و حضور حدی در مناطق کم برخوردار و ارائه خدمات معاضدتی به خانواده شهدا انتظار ماست. مدیر جدید مرکز حتما باید یک برنامه عملیاتی هدفمند با زمان‌بندی مشخص بنویسند و به ما ارائه کنند.

معاون اول قوه قضائیه در پایان گفت: وجود نهاد موازی وکالت را به مصلحت نمی‌دانیم و ما از آقای عبدلیان‌پور میخواهیم قانونی در توضیح ساختار این مجموعه تدوین کند و می‌دانیم مجلس انقلابی هم ظرفیت تصویب آن را دارد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.