• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مسدود سازی شبکه های اجتماعی خارجی

  • کد خبر : 3208
  • 09 دسامبر 2021 - 14:33
مسدود سازی شبکه های اجتماعی خارجی

حذف بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی، در نسخه جدید طرح اینترنتی مجلس به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، در نشست خبری اخیر خود ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند مطرح شدن طرح صیانت، تشکیل کمیسیون مشترک و روند بررسی طرح تا این لحظه، از تغییراتی قابل توجه در […]

حذف بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی، در نسخه جدید طرح اینترنتی مجلس

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، در نشست خبری اخیر خود ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند مطرح شدن طرح صیانت، تشکیل کمیسیون مشترک و روند بررسی طرح تا این لحظه، از تغییراتی قابل توجه در این طرح خبر داد.

تقی پور در توضیح این طرح گفت: در نسخه جدید این طرح، پیشنهاد حذف بند مربوط به مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی را ارائه دادیم. این یکی از محورهایی بود که چالش زیادی ایجاد کرد البته ما برداشت‌مان این بود که بیشتر سوء‌برداشت است و بارها هم اعضای کمیسیون و هم بنده و شخص رییس مجلس در این رابطه صحبت کردیم که مقصود ما از این طرح فیلترینگ نیست با این حال با توجه میزان حساسیتی که روی این مسأله وجود دارد، پیشنهاد حذف بند مربوط به مسدودسازی را مطرح کردیم.

وی تاکید کرد: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اجازه صدور مسدودسازی خدمات فضای مجازی را ندارد و این پیشنهاد در راستای رفع نگرانی کسب و کارهای مجازی بوده است که در آخرین نسخه گنجانده‌ایم.

تقی‌پور عنوان کرد: ما در دنیا جزء بی‌قانون‌ترین کشورها در جمع‌آوری داده و اطلاعات هستیم. اظهار نظرات برخی نمایندگان منتقد عضو کمیسیون مشترک را به دلیل پخش زنده نشست‌ها به افکار عمومی واگذار کردیم.

وی افزود: تعداد کمی از افرادی که درباره طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی صحبت می‌‌کنند طرح مذکور را مطالعه کرده‌اند ولی باید با کمک رسانه‌ها فضای عقلایی جامعه را در این باره ارتقاء دهیم.

رئیس کمیسیون بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی افزود: به مخالفین این طرح می‌گفتیم نظرتان چیست اما آنها به ما پاسخ می‌دادند مخالف هستیم  ما به آنها می‌گفتیم با کدام بند و ماده مخالف هستیم که بایستی این نظر را همراه پیشنهاد ارائه دهید اما آنها این کار را نکردند.

تقی پور در انتها خاطر نشان کرد:‌ طبق نظر معاون قوانین مجلس آئین‌نامه مجلس درباره برخی موضوعات مرتبط با اصل ۸۵ قانون اساسی ساکت است و مشخص نیست نمایندگان عضو کمیسیون مشترک که با رأی کمیسیون‌ها خود به کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجزی آمده‌اند در ابتدا باید پیشنهادات خود را در کمیسیون اصلی مطرح کنند و بعد از رأی آوردن در کمیسیون مشترک بیان کنند یا شرایط طور دیگری است،‌ این شائبه وجود دارد که نظرات شخصی برخی افراد که عضو کمیسیون اصلی هستند و در کمیسیون مشترک حضور دارند گاهی اوقات مطرح می‌شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.