• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

رئیس مجلس: رفع نگرانی معلمان و تأمین معیشت آنها دغدغه مجلس و حاکمیت است

  • کد خبر : 3640
  • 15 دسامبر 2021 - 11:25
رئیس مجلس: رفع نگرانی معلمان و تأمین معیشت آنها دغدغه مجلس و حاکمیت است

به گزارش مبین۲۴، نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف با حضور ۱۹۳ نماینده آغاز شد. سیدمحمد مولوی در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذکری گفت: اجازه دهید نمایندگان در مجلس حرف خود را بزنند، اگر قرار باشد حرف نزنیم، بگویید. وی ادامه داد: ۱۰ سال است که […]

به گزارش مبین۲۴، نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف با حضور ۱۹۳ نماینده آغاز شد.

سیدمحمد مولوی در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذکری گفت: اجازه دهید نمایندگان در مجلس حرف خود را بزنند، اگر قرار باشد حرف نزنیم، بگویید.

وی ادامه داد: ۱۰ سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده که با نگاهی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ می توانید به این موضوع برسید.

مولوی با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال آینده گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای دولت هوشمند در آموزش و پرورش  ۱۱۱ میلیارد تومان، بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان برای سازمان برنامه و ۷۴ میلیارد تومان برای سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است. حال اینکه ۱۵ میلیون دانش آموزش یک میلیون معلم و این همه سامانه داریم بعد چطور می خواهیم با این بودجه رتبه بندی اجرایی شود.

این نماینده مجلس گفت: قرار شده در سال جاری برای اجرای رتبه بندی معلمان، ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال آینده ۲۵ هزارمیلیارد تومان اختصاص پیدا کند اما افزایش سنواتی تاثیر تطبیق و فوق العاده ها و در کنار حضور معلم های جدید از سال جدید را در این محاسبات فراموش کردید. سازمان برنامه و بودجه اصلا برنامه ای برای این وضعیت ندارد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت:  قرار شده رتبه بندی از اول شهریور سال جاری اجرا شود به همین دلیل ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است. در سال ۱۴۰۱ در رتبه بندی ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است. افزایش حقوق برای همه کارکنان و خدمات کشوری نیز به علاوه رتبه بندی لحاظ می شود.

همچنین علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت از طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان تعداد ۵۰۳ هزار نفر را برای این طرح مشخص کرده بود که این تعداد به ۷۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

او افزود: این لایحه، دو سال شروع فعالیت معلمان را متوقف کرده بود؛ در واقع باید ۲ سال بعد از شروع فعالیت معلم، این رتبه بندی آغاز می‌شد که ما زمان آن را به شروع فعالیت معلم تغییر دادیم.

منادی سفیدان ادامه داد: در مصوبه مقرر شد که ۴ سال تحصیل معلمان در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، جزو رتبه بندی محسوب شود. همچنین هیچ معلمی کمتر از ۸۰ درصد مربی رتبه یک دانشگاه تهران دریافت نکند. برای مثال دریافتی رتبه یک دانشگاه ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است بنابراین ۸۰ درصد دریافتی معادل ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است و معلمان نباید از این مقدار کمتر دریافت کنند.

منادی تصریح کرد: از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ این طرح اجرا خواهد شد و نهایتا رتبه بندی برای معلمان ابتدایی، نخبگان، مناطق مرزی، عشایری و محروم در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون آموزش  گفت: فاصله در این لایحه را دولت ۶ سال اعلام کرده بود که ۵ سال شد و برای مدارج بالاتر؛ ۲۱ سال به ۱۶ سال و همچنین ۲۶ سال به ۲۱ سال کاهش پیدا کرد.

محمدباقر قالیباف بعداز پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت:‌ امروز بعد از قریب به یک دهه و با عبور از فراز و نشیب‌ها لایحه رتبه‌بندی معلمان با همراهی مجلس یازدهم و دولت سیزدهم و با تأمین بار مالی به نتیجه رسید.

وی افزود: زمان‌بر بودن رسیدگی به لایحه رتبه‌بندی معلمان به دلیل نیاز به بررسی بیشتر جوانب این موضوع و رعایت قانون اساسی و بار مالی این طرح بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: منزلت، معیشت، ارتقاء و کیفیت سطح آموزش و تحصیلات، شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی از اهداف رتبه‌بندی معلمان است.

وی گفت:‌مهمترین سرمایه کشورمان یعنی فرزندان این مرز و بوم در اختیار معلمان هستند و باید معلمان مطمئن باشند که دغدغه مجلس و حاکمیت آنان هستند تا معلمان بتوانند در تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین با احساس و شعف خوبی کار خود را پیش ببرند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.