• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

فرمانده سنتکام: برنامه موشکی ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده/ مالی: فعالیت‌های ایران در منطقه «خصمانه‌ و خشن» و بازی با آتش هست/کارشناسان اسرائیلی و غربی: موشک‌های ایرانی پیشرفته‌تر از موشک‌های پاکستانی و کره‌شمالی هستند

  • کد خبر : 4403
  • 27 دسامبر 2021 - 22:57
فرمانده سنتکام: برنامه موشکی ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده/ مالی: فعالیت‌های ایران در منطقه «خصمانه‌ و خشن» و بازی با آتش هست/کارشناسان اسرائیلی و غربی: موشک‌های ایرانی پیشرفته‌تر از موشک‌های پاکستانی و کره‌شمالی هستند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از نیویورکر، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ادعا کرده است که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه «خصمانه‌ و خشن» است و گفته است آنها در یک اشتباه محاسباتی در حال بازی با آتش هستند. او که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حال پیگیری مذاکرات […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از نیویورکر، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ادعا کرده است که فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه «خصمانه‌ و خشن» است و گفته است آنها در یک اشتباه محاسباتی در حال بازی با آتش هستند.

او که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در حال پیگیری مذاکرات احیای برجام در وین است، در گفت‌وگویی که روز دوشنبه، ۶ دی‌ماه در نشریه نیویورکر منتشر شده، گفته است ایران ثابت کرده است که از برنامه موشک‌های بالستیک خود برای تهدید همسایگانش استفاده می‌کند و آمریکا درباره میزان تحویل تسلیحات ایران به نیروهای شبه‌نظامی‌اش در منطقه‌ نگران است.

ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام)، نیز با اشاره به حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد در آمریکا به این نشریه گفته است که برنامه موشکی ایران به تهدیدی فوری‌تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده،، ایرانی‌ها در عین الاسد هر نقطه را که خواستند زدند و ایران توان حمله دقیق به اسرائیل دارد و می‌تواند حملاتی با دقت و حجم بالا در خاورمیانه انجام دهد. او در عین حال ادعا کرده است که اگر بین ایران و آمریکا درگیری رخ دهد، «جنگ خونین» خواهد بود و آمریکا با وجود آسیب‌هایی که می‌بیند، در جنگ درازمدت و «در طول یک‌سال پیروز خواهد شد».

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که ایران از منطقه البوکمال سوریه به عنوان مرکزی برای قاچاق موشک و فناوری‌های نظامی خود به نیروهای شبه‌نظامی فعال در منطقه به ویژه حزب‌الله لبنان استفاده می‌کند.

نشریه نیوریرکر همچنین با اشاره به اینکه ایران سالانه دو تا سه میلیارد دلار برای حمایت از شبه‌نظامیان وفادار به خود حمایت می‌کند، نوشته است گروه حزب‌الله لبنان احتمالا چهارده هزار موشک و همچنین بیش از صد هزار راکت دارد که اکثر آنها متعلق به ایران هستند.

در گزارش این نشریه با اشاره به پیشرفت‌های برنامه موشکی ایران، از ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موشک در جهان نام برده شده که هزاران موشک دارد.

یوزی روبین، رئیس پیشین سازمان دفاع موشکی اسرائیل، نیز گفته است برنامه موشکی ایران پیشرفته‌تر از پاکستان است. کارشناسان دیگر نیز به نیویورکر گفته‌اند برخی موشک‌های ایران از موشک‌های کره شمالی بهتر هستند و ممکن است کره‌شمالی فناوری موشکی ایران را وارد کند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.