• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

فرمانده سنتکام: ایران رویارویی‌ها در عراق را تا جایی تشدید خواهد کرد که نیروهای آمریکایی را وادار ترک این کشور کند

  • کد خبر : 3283
  • 10 دسامبر 2021 - 11:08
فرمانده سنتکام: ایران رویارویی‌ها در عراق را تا جایی تشدید خواهد کرد که نیروهای آمریکایی را وادار ترک این کشور کند

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز پنجشنبه گفته است، شبه‌نظامیان در عراق که خواهان خروج کامل آمریکا از این کشور هستند، احتمالا در ماه جاری میلادی دست به اقدامات خشونت‌بار علیه نیروهای آمریکایی خواهند زد. ژنرال فرانک مک‌کنزی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است، به رغم این که ماموریت رزمی نیروهای […]

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز پنجشنبه گفته است، شبه‌نظامیان در عراق که خواهان خروج کامل آمریکا از این کشور هستند، احتمالا در ماه جاری میلادی دست به اقدامات خشونت‌بار علیه نیروهای آمریکایی خواهند زد.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفته است، به رغم این که ماموریت رزمی نیروهای آمریکا در عراق پایان یافته است، اما این نیروها همچنان پشتیبانی هوایی و سایر کمک‌های نظامی به دولت عراق را برای مقابله گروه حکومت اسلامی، داعش، ارائه خواهند کرد.

فرمانده سنتکام با اشاره به اینکه شبه نظامیان می‌خواهند تمام نیروهای غربی از عراق خارج شوند، گفت که روند فزاینده خشونت‌ها ممکن است تا دسامبر (ماه جاری میلادی) ادامه یابد.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در ادامه گفت، آنها در واقع می‌خواهند همه نیروهای آمریکایی (خاک عراق) را ترک کنند، و همه نیروهای آمریکایی قصد خروج از عراق را ندارند.

او اضافه کرد، در نتیجه، این مساله احتمالا، با نزدیک شدن به پایان ماه، باعث تحریک به واکنش بشود.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز پنج‌شنبه به‌طور رسمی اعلام کرد که نظامیان تحت رهبری آمریکا به ماموریت رزمی خود در عراق پایان داده‌اند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، در توافقی که اواسط تابستان امسال امضا کردند، متعهد شدند که ماموریت جنگی نیروهای تحت رهبری آمریکا در عراق تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱، به پایان برسد.

به گفته ژنرال فرانک مک‌کنزی٬ دو هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی همچنان در عراق باقی خواهند ماند.

فرمانده سنتکام در ادامه با اشاره به این که ایران همچنان به دنبال بیرون راندن نیروهای آمریکایی است، گفت، ایران٬ عراق را میدان اصلی این نبرد می‌داند.

او اضافه کرد که ایران رویارویی‌ها در عراق را تا جایی تشدید خواهد کرد که نیروهای آمریکایی را وادار ترک این کشور کند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در ادامه گفت، ایران معتقد است این چنین فعالیت و اقداماتش تاثیری بر مذاکرات جاری برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام در وین نخواهد داشت، اما من فکر می‌کنم این موضعی خطرناک برای ایرانی‌ها خواهد بود.

فرمانده سنتکام تصریح کرد٬ زیرا به نظرم آنها قادر نخواهند بود این دو موضوع را از هم جدا کنند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در بخش دیگری تاکید کرد٬ حضور کل نیروهای ایالات متحده در عراق به توافقات آتی با دولت این کشور بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.