• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

عشقی: بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شد

  • کد خبر : 3788
  • 17 دسامبر 2021 - 22:41
عشقی: بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه تقویت بازار سرمایه در دستور کار است، گفت: بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شده و جزئیات پیشنهادات فردا شب (شنبه) توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌شود. عشقی درباره […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از ایرنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه تقویت بازار سرمایه در دستور کار است، گفت: بسته ۱۰ بندی کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی تصویب شده و جزئیات پیشنهادات فردا شب (شنبه) توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام می‌شود.

عشقی درباره جزئیات تصویب ۱۰ پیشنهاد برای بازار سرمایه و در پاسخ به این پرسش که “با اعمال این پیشنهادها قرار است دقیقاً چه اتفاق هایی در بازار بورس بیفتد و آیا قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه هم افزایش پیدا می‌کند؟”، افزود: درخصوص پیشنهادهایی که در ستاد اقتصادی دولت ارائه و جزئیات آن فردا شب توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه خواهد شد، ما به این سمت پیش رفتیم که جلوی افزایش شدید هزینه‌های بخش‌های تولیدی صنعتی را بگیریم و از یک طرف هم به صندوق تثبیت بازار سرمایه کمک کنیم و در بندهای دیگری هم در بخش‌هایی از بازار اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: یک بندی که مورد توجه فعالان بازار و با حمایت شخص رئیس‌جمهوری مورد توجه قرار گرفت و ان‌شاءالله انجام خواهد شد، بحث افزایش قدرت صندوق تثبیت بازار سرمایه است تا بتواند در مواقع بحرانی با فعالیت خودش به ثبات بازار کمک کند.

عشقی افزود: همچنین قرار است این صندوق علاوه‌ بر ردیف بودجه مشخصی که در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، یک عدد خیلی بیشتری تقریبا ۱۰ برابر آن عدد هم از طریق انتقال سهام و در واقع نقدینگی به این صندوق کمک شود تا این صندوق بتواند به وظیفه خود عمل کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه “شنیده‌ شده است ۵۰ هزار  میلیارد تومان منابع به‌ جز چند ردیف منابع قبلی به صندوق تثبیت واریز می‌شود، آیا این موضوع درست است؟”، گفت: بله، ما مذاکره‌ای که داشتیم قرار شد تا این عدد به صندوق تثبیت بازار سرمایه اضافه بشود تا این صندوق بتواند از سهم های بازار حمایت کند و یک جریان ورودی خوبی به بازار تزریق شود.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.