• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

عربستان برای توجیه حملاتش به فرودگاه صنعا بار دیگر ایران و حزب‌الله را به پشتیبانی نظامی از حوثی‌ها متهم کرد

  • کد خبر : 4360
  • 27 دسامبر 2021 - 10:07
عربستان برای توجیه حملاتش به فرودگاه صنعا بار دیگر ایران و حزب‌الله را به پشتیبانی نظامی از حوثی‌ها متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی بار دیگر ایران و جنبش حزب‌الله لبنان را به پشتیبانی از حملات موشکی حوثی‌ها به خاک عربستان متهم کرد. ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف، روز یکشنبه ۵ دی به خبرنگاران گفت که حوثی‌ها در حال نظامی کردن فرودگاه صنعا هستند و آن را […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی بار دیگر ایران و جنبش حزب‌الله لبنان را به پشتیبانی از حملات موشکی حوثی‌ها به خاک عربستان متهم کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی این ائتلاف، روز یکشنبه ۵ دی به خبرنگاران گفت که حوثی‌ها در حال نظامی کردن فرودگاه صنعا هستند و آن را به پایگاهی برای حمله به عربستان سعودی مبدل ساخته‌اند، اتهامی که حوثی‌ها آن را رد کرده‌اند.

مالکی سپس تصاویری ویدیویی را برای خبرنگاران نمایش داد که به ادعای او، «مقر کارشناسان ایران و حزب‌الله در فرودگاه» را نشان می‌دهد و آنها از این مقر به حوثی‌ها «استفاده از پهپاد را آموزش می‌دهند».

خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه نوشته‌اند که نمی‌توانند به‌طور مستقل صحت این ویدیو و ادعای مالکی را تایید کنند.

مالکی ادعا کرد که حوثی‌ها از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۴۳۰ فروند موشک بالستیک به خاک عربستان سعودی شلیک کرده و ۸۵۱ مورد حمله پهپادی انجام داده‌اند که این رخدادها در مجموع به کشته شدن ۵۹ شهروند غیرنظامی سعودی انجامیده است.

آخرین این حملات مربوط به روز سوم دی ماه بود که ائتلاف بین‌المللی اعلام کرد حوثی‌ها شهر جازان را هدف قرار داده و دو نفر را کشته‌اند.

مقامات سعودی به‌طور مرتب ایران را به ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها و حزب الله را نیز به آموزش آنها متهم می‌کنند. تهران این اتهامات را رد کرده است. حزب‌الله نیز اعزام نیروی نظامی و تسلیح حوثی‌ها را رد می‌کند، چون نیروهای حوثی چنان مورد محاصره نیروهای سعودی هستند که امکان کمک به آنان بسیار سخت است، به گونه‌ای که ایران امکان خروج سفیرش از صنعا را هم نداشت.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.