• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

شبه نظامیان روس یک سرباز اوکراینی را کشتند

  • کد خبر : 3785
  • 17 دسامبر 2021 - 22:35
شبه نظامیان روس یک سرباز اوکراینی را کشتند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، ارتش اوکراین می‌گوید یک سرباز این کشور در درگیری با شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در شرق این کشور کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است. با کشته شدن این سرباز اوکراینی مجموع نیروهای نظامی این کشور که در سال جاری در این درگیری‌ها جان خود را […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، ارتش اوکراین می‌گوید یک سرباز این کشور در درگیری با شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در شرق این کشور کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

با کشته شدن این سرباز اوکراینی مجموع نیروهای نظامی این کشور که در سال جاری در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند به ۶۵ نفر رسیده است.

ارتش اوکراین می‌گوید، نیروهای جدایی طلب با پرتاب نارنجک و همچنین خمپاره‌های ۸۲ میلی‌متری این سرباز را به قتل رسانده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داده که تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو به بیشترین سطح از زمان حمله روسیه به شبه جزیره کریمه و اشغال این منطقه از خاک اوکراین رسیده است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر حدود صد هزار سرباز روس در امتداد مرز با اوکراین مستقر هستند.

مسکو هرگونه برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را انکار می‌کند و در عین حال کی‌یف را به نسل کشی در شرق اوکراین متهم کرده است. ناتو و اتحادیه اروپا بارها به مسکو هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین عواقبی عظیم برای روسیه به همراه خواهد داشت. در سوی مقابل کرملین هم بارها تاکید کرده عضویت احتمالی اوکراین در ناتو خط قرمز این کشور خواهد بود.

شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ در جنگ با کیف بوده و شبه‌نظامیان تلاش کرده‌اند خود را از زیر چتر دولت مرکزی خارج کنند. بسیاری از مناطق در شرق اوکراین در حال حاضر به صورت خودمختار اداره می‌شود و تلاش‌های دولت مرکزی برای کنترل این بخش‌ها بی نتیجه بوده است. اوکراین، روسیه را به حمایت از این گروه‌ها محکوم می‌کند.

سربازان اوکراین می‌گوید تنها عضویت در ناتو می‌تواند به این روند و جان دادن آنها در مقابل گلوله‌های جدایی طلبان شرق این کشور پایان دهد. خبرگزاری فرانسه با گروهی از سربازان اوکراینی که مجبورند در سرمای شدید مناطق خارج از شهر دونتسک گشت بزنند گفتگو کنند. ویکتور ۵۶ ساله که سابقه حضور در ارتش اتحاد جماهیر شوروی را داشته معتقد است اوکراین باید و بدون شک به اتحاد غربی و ناتو بپیوندد.

یک سرباز دیگر می‌گوید اگر روسیه به اوکراین حمله کند، مقابله و مقاومت برای او و دیگر همراهانش بسیار دشوار خواهد بود. او می‌گوید ناتو به این دلیل اجازه پیوستن اوکراین به این پیمان را نمی‌دهد که نمی‌خواهد تنش‌ها با روسیه شدت یابد.

کرملین بارها هشدار داده که پیوستن این همسایه غربی به ناتو خط قرمز مسکو به شمار می‌رود. با توجه به شدت گیری تنش‌ها در شرق اوکراین نگرانی‌ها در خصوص وقوع اتفاقی مشابه اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه بالا گرفته است. هرچند کشورهای اروپایی و آمریکا به مسکو هشدار داده‌اند چنین اقدامی را بر نخواهند تافت اما در عین حال تردیدها در خصوص آینده این مناقشه جدی است و استمرار حضور نیروهای روسی در امتداد مرزهای اوکراین بر میزان نگرانی‌ها نیز افزوده است.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.