• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

سازمان جهانی بهداشت: تعداد مبتلایان به اومیکرون در جهان هر سه روز دو برابر می‌شود

  • کد خبر : 4016
  • 21 دسامبر 2021 - 11:58
سازمان جهانی بهداشت: تعداد مبتلایان  به اومیکرون در جهان هر سه روز دو برابر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویتر، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۲۹ آذر اعلام کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا «به طور قابل توجهی سریع‌تر» از سویه دلتا در حال گسترش است. ویروس کرونا طی یک سال گذشته جهش‌هایی را تجربه کرده است؛ ازجمله سویه دلتا که سال گذشته ابتدا در آفریقای جنوبی […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویتر، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۲۹ آذر اعلام کرد که سویه اومیکرون ویروس کرونا «به طور قابل توجهی سریع‌تر» از سویه دلتا در حال گسترش است.

ویروس کرونا طی یک سال گذشته جهش‌هایی را تجربه کرده است؛ ازجمله سویه دلتا که سال گذشته ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد و باعث شیوع سریع‌تر بیماری کرونا در بسیاری از کشورها شد.

«اومیکرون» که یکی از موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود نیز برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و بنابر گزارش‌ها اکنون با سرعتی بالا باعث عفونت در افرادی می‌شود که قبلاً واکسینه شده‌اند یا از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد ابتلا به اومیکرون در جهان هر سه روز دو برابر می‌شود و تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، نیز روز دوشنبه در یک نشست خبری در ژنو گفت: «اکنون شواهد موثقی وجود دارد که اومیکرون به طور قابل توجهی سریع‌تر از نوع دلتا گسترش می‌یابد».

او در ادامه از جهانیان خواست تا «با هم متحد شوند و تصمیمات دشوار مورد نیاز برای پایان دادن به همه‌گیری کووید-۱۹ در سال آینده را اتخاذ کنند».

رئیس سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد: «۲۰۲۲ باید سال پایان دادن به همه‌گیری باشد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ارتباط با شدت بیماری نیز، سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در ژنو گفت هنوز خیلی زود است که نتیجه بگیریم شدت بیماری سویه اومیکرون خفیف‌تر از سایر سویه‌های ویروس کرونا است.

او افزود که اومیکرون به خاطر سرعت بالای شیوع خود همه سیستم‌های بهداشتی کشورها را تحت فشار قرار خواهد داد.

ترس از فشار پیش‌بینی‌شده بر سیستم درمانی باعث شد که روز یک‌شنبه هلند به عنوان اولین کشور اروپایی قرنطینه سراسری اعمال کند.

در حال حاضر فرانسه، اتریش، قبرس و آلمان نیز محدودیت‌های سفر را تشدید کرده و برخی از این کشورها حتی جشن‌های کریسمس و سال نو را لغو کرده‌اند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، نیز روز دوشنبه هشدار داد که مردم باید انتظار محدودیت‌های جدید برای مهار گسترش سویه اومیکرون را داشته باشند.

در همین حال خبر می‌رسد که اسرائیل به خاطر نگرانی از سویه اومیکرون، ایالات متحده را به فهرست کشورهای «پرواز ممنوع» خود افزوده است.

به نوشته رویترز، شاخص‌های اصلی در بورس وال‌استریت روز دوشنبه بیش از یک درصد کاهش پیدا کردند، زیرا سرمایه‌گذاران نگران سیل ابتلا به کووید-۱۹ هستند که می‌تواند باعث کاهش روند احیای اقتصادی شود.

در مورد میزان اثربخشی واکسن‌های موجود علیه سویه اومیکرون هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست اما شرکت فایزر/بایون‌تک روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ میلیون دُز اضافی از واکسن خود را در اختیار اتحادیه اروپا قرار خواهد داد.

شرکت مدرنا نیز در همین روز اعلام کرد که نتایج آزمایشگاهی دُز تقویت‌کننده واکسن این شرکت علیه اومیکرون نشان از «اثربخشی» آن دارد.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.