• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل به دست داشتن اسرائیل در ترور شهید سلیمانی اعتراف کرد

  • کد خبر : 4010
  • 20 دسامبر 2021 - 22:14
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل به دست داشتن اسرائیل در ترور شهید سلیمانی اعتراف کرد

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل روز دوشنبه ۲۹ آذر فاش کرد که این رژیم در عملیات منجر به ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، نقش داشته است. ژنرال تامیر هیمن در گفت‌وگو با ماهنامه نشریه اطلاعاتی ارتش، گفته است در دورانی که او فرمانده سازمان اطلاعات ارتش بود، دو سوءقصد مهم […]

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل روز دوشنبه ۲۹ آذر فاش کرد که این رژیم در عملیات منجر به ترور شهید قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، نقش داشته است.

ژنرال تامیر هیمن در گفت‌وگو با ماهنامه نشریه اطلاعاتی ارتش، گفته است در دورانی که او فرمانده سازمان اطلاعات ارتش بود، دو سوءقصد مهم رخ داد؛ بها ابوالعطا فرمانده شاخه نظامی سازمان جهاد اسلامی فلسطین و شهید قاسم سلیمانی.

او گفته است که سوءقصد به شهید قاسم سلیمانی «اهمیت بیشتری داشت» زیرا از نظر اسرائیل، «ایرانی‌ها بزرگ‌ترین دشمنان ما هستند».

تامیر هیمن این را نیز گفته است که اسرائیل برای مقابله با اقدامات شهید قاسم سلیمانی که تجهیزات و منابع ایران را در منطقه مستقر می‌کرد، «عملیات متعددی» انجام داده بود.

این نظامی ارشد اسرائیل این سخنان را دو هفته مانده به دومین سالروز ترور شهید قاسم سلیمانی بیان کرده است.

چند روز پس از شهادت فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گزارش داده بود که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل به آمریکا در این سوءقصد کمک کردند.

آن گزارش حاکی بود که اطلاعات مربوط به هواپیمای سوری، که شهید قاسم سلیمانی سوار برآن در نخستین دقایق بامداد روز سیزدهم دی ۱۳۹۸ از دمشق به بغداد رسید، از سوی اسرائیل دراختیار آمریکا قرار گرفته بود.

با این حال، دونالد ترامپ به تازگی در مصاحبه با باراک راوید، یک گزارشگر اسرائیلی، که کتابیدر باره «پیمان‌های صلح ابراهیم» نوشته است، به طرز بی‌سابقه‌ای از اسرائیل گله کرد و گفت کهاز نقش منفعل اسرائیل در طرح ترور قاسم سلیمانی، سرخورده شد.

ترامپ افزوده بود که احساس او در قبال اسرائیل این است که این کشور از وی «سوءاستفاده» کرد.

دونالد ترامپ این را هم گفته که «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل، می‌خواست تاقربانی کردن آخرین سرباز آمریکایی، با ایران بجنگد».

ترامپ تصریح کرده بود اقداماتی که او برای اسرائیل کرد، این کشور را از نابود شدن نجات داداما بنیامین نتانیاهو همه این خدمات را نادیده گرفت.

بنیامین نتانیاهو که به برخی دیگر از اظهارات تازه آقای ترامپ پاسخ داده، در مورد این بخش ازسخنان او سکوت کرده است.

با این حال، یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است هفته گذشته به سایت «اکسیوس» گفتکه اسرائیل پیشنهاد کرده بود که نقشی فعال در ترور قاسم سلیمانی داشته باشد اما آمریکاامکان نداد.

تامیر هیمن، که شهادت قاسم سلیمانی در دوران ریاست او بر «امان» سازمان اطلاعات نظامیارتش رخ داد، جزئیاتی در مورد «کمک اسرائیل» برای انجام این عملیات ارائه نکرده است.

ولی وی ظاهرا با افتخار به قدرت اسرائیل در ردیابی شهید قاسم سلیمانی گفته است: «تعیینکردن محل فردی چنین بلندپایه، که همزمان فرمانده میدانی، استراتژیست و خود یک جنگندهاست، کاری به‌شدت نادر است».

تامیر هیمن مدتی پیش از اظهارات اخیر دونالد ترامپ گفته بود که اسرائیل اطلاعات مربوط بهحمله گسترده ایران به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس را به دونالد ترامپ داد و این اطلاعات،منجر به تغییر رویه او در قبال ایران شد.

ژنرال هیمن اوایل پاییز گفته بود که ترور سلیمانی بسیار مهم بود چون اسماعیل قاآنی،جانشین سلیمانی در فرماندهی نیروی قدس، همچون او قوی و صاحب قدرت تصمیم‌گیرینیست.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.