• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

تروئیکای اروپا: به سرعت در حال رسیدن به پایان راه احیای برجام هستیم

  • کد خبر : 3634
  • 15 دسامبر 2021 - 2:22
تروئیکای اروپا: به سرعت در حال رسیدن به پایان راه احیای برجام هستیم

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، نیکولاس دو ریویِری٬‌سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۲۳ آذرماه با قرائت بیانیه سه کشور اروپایی گفت، درها برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام هم اکنون باز است، اما «ما به سرعت در حال رسیدن به پایان راه» جهت احیای این توافق هستیم. شورای امنیت سازمان ملل […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، نیکولاس دو ریویِری٬‌سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۲۳ آذرماه با قرائت بیانیه سه کشور اروپایی گفت، درها برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام هم اکنون باز است، اما «ما به سرعت در حال رسیدن به پایان راه» جهت احیای این توافق هستیم.

شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه نشستی در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار کرد. در حاشیه این نشست فرانسه، بریتانیا و آلمان٬ سه کشور اروپایی حاضر در توافق برجام٬ در بیانیه مشترکی گفته‌اند، ایران طی دو سال گذشته به طور بی سابقه‌ای برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده است و همزمان دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را به تاسیسات هسته‌ای برای نظارت و راستی آزمایی این برنامه هسته‌ای مختل کرده است.

این سه کشور حاضر در برجام تصریح کرده‌اند که «با حسن نیت» به تلاش‌های خود برای احیای برجام ادامه می‌دهند. اما ایران پس از ماه‌ها توقف مذاکرات احیای برجام در وین با «مطالبات حداکثری» وارد این مذاکرات شده و از توافقات به دست آمده در شش دور مذاکره گذشته عقب نشینی کرده است.

سفیر فرانسه در سازمان ملل در گفت‌وگو باخبرنگاران با ادامه قرائت این بیانیه اظهار داشت، «ما داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم» که با توجه به تشدید ( پیشرفت‌های) برنامه هسته‌ای ایران٬‌ این توافق به طور کامل در حال توخالی شدن است.

نیکولاس دو ریویِری که در کنار سفرای آلمان و فرانسه صحبت می‌کرد، گفت٬ «ایران باید بین فروپاشی برجام و توافق عادلانه و جامع یکی را انتخاب کند… تداوم تشدید (پیشرفت برنامه) هسته‌ای ایران به این معنی است که ما به سرعت در حال رسیدن به پایان راه هستیم».

سفیر فرانسه اضافه کرد، برنامه هسته‌ای ایران تاکنون به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود . این تشدید اقدامات هسته‌ای ایران صلح و امنیت جهانی و همچنین پیمان منع تکثیر تسلیحاتی را تضعیف می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.