• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
6

بلینکن: روزنه برای احیای برجام، به سرعت در حال بسته شدن است

  • کد خبر : 4087
  • 22 دسامبر 2021 - 18:43
بلینکن: روزنه برای احیای برجام، به سرعت در حال بسته شدن است

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰ آ‌ذر گفت که روزنه برای احیای توافق هستهٔ‌ای با ایران موسوم به برجام، به سرعت در حال بسته شدن است و واشینگتن در حال بررسی گزینه‌های دیگر است. وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۳۰ آ‌ذر گفت که روزنه برای احیای توافق هستهٔ‌ای با ایران موسوم به برجام، به سرعت در حال بسته شدن است و واشینگتن در حال بررسی گزینه‌های دیگر است.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و نقض توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، بازگشت به این توافق را «به طور فزاینده‌ای مشکل» می‌کند.

آنتونی بلینکن تصریح کرد که نمی‌خواهد برای فرصت باقی مانده یک محدوده زمانی تعیین کند یا مقیاسی برای اندازه گیری فاصله باقی‌مانده مشخص کند، ولی زمان برای دستیابی به توافق دارد «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه می‌شود.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، دستیابی به مزایای کامل برجام از طریق بازگشت به پایبندی به آن، با پیشرفت‌هایی که ایران هر روز در برنامه هسته‌ای خود انجام می‌دهد، به طور فزاینده‌ای مشکل می‌شود.

آنتونی بلینکن در ادامه از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام به شدت انتقاد کرد و گفت، خروج از برجام از «بدترین تصمیم اتخاذ شده در سیاست خارجی آمریکا در دهه گذشته» بوده است.

او اضافه کرد، به‌هنگام خروج از آن توافق، به ما قول داده شد که با توافق قوی‌تری جایگزین آن می‌شود… [و] فشار حداکثری که علیه ایران اعمال شد تا فعالیت‌های مخرب ایران را در سراسر منطقه مهار شود. در عوض، البته، ما دقیقا شاهد برعکس آن بودیم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود، ایران از محدودیت‌هایی که برجام بر آن اعمال می‌کرد، رها شد و به اقدامات تهاجمی خود در کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.

او در ادامه گفت، ما همچنان علاقه‌مندیم که برنامه هسته‌ای (ایران) را به جعبه محدودیت‌های برجام برگردانیم، همانطور که قبلا بود. اما اگر قادر نباشیم این کار را بکنیم به دلیل این که ایران با حسن نیت به دنبال تعامل نیست، آنگاه به طور فعال به دنبال گزینه‌های جایگزین خواهیم بود.

آنتونی بلینکن هشدار داد، به ایران اجازه نخواهیم داد با مشارکت بدون حسن نیت و به درازا کشیدن مذاکرات، همزمان به توسعه برنامه اتمی خود ادامه دهد.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.