• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

ایران بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیچ فارس و بریتانیا را ‘تفرقه افکنانه’ خواند

  • کد خبر : 4105
  • 22 دسامبر 2021 - 23:19
ایران بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیچ فارس و بریتانیا را ‘تفرقه افکنانه’ خواند

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه نشست پایانی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا انتقاد کرده و ان را “تفرقه افکنانه” خوانده است. وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عمان، قطر، کویت، عربستان سعودی، امارات و بحرین […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه نشست پایانی وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا انتقاد کرده و ان را “تفرقه افکنانه” خوانده است.

وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عمان، قطر، کویت، عربستان سعودی، امارات و بحرین در جلسه ای مشترک با وزیر خارجه بریتانیا در این کشور راه های گسترش همکاری و مبادلات تجاری و بازرگانی را بررسی و درباره کاهش مشکلات منطقه تبادل نظر کرده بودند.

وزرا در پایان ملاقات خود بیانیه ای منتشر کرده بود. یکی از بخش های این بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا خواستار استفاده ایران از “فرصت” احیای توافق هسته ای برجام در جریان مذاکرات وین شده اند. بیانیه به درگیرها در یمن و بحران میان اسرائیل و فلسطینان و مسائل افغانستان هم اشاره کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با انتقاد از این بیانیه گفته “دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می داند و از ابتکارات سازنده ای که در این زمینه ارائه شود استقبال می کند”.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.