• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

استفاده از قطره چشمی که می‌تواند جایگزین عینک مطالعه شود

  • کد خبر : 3596
  • 13 دسامبر 2021 - 23:07
استفاده از قطره چشمی که می‌تواند جایگزین عینک مطالعه شود

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، نوعی از قطره چشم به تازگی در آمریکا به بازار آمده که می تواند زندگی میلیون‌ها نفر را که بواسطه بالا رفتن سن تار می بینند، متحول کند. ووئیتی (Vuity) در ماه اکتبر به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و این قابلیت را دارد که […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از یورونیوز، نوعی از قطره چشم به تازگی در آمریکا به بازار آمده که می تواند زندگی میلیون‌ها نفر را که بواسطه بالا رفتن سن تار می بینند، متحول کند. ووئیتی (Vuity) در ماه اکتبر به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و این قابلیت را دارد که جایگزین عینک مطالعه حدود ۱۲۸ میلیون آمریکایی شود که مشکل تاری دید در فواصل نزدیک دارند.

این داروی جدید حدود ۱۵ دقیقه پس از مصرف عمل می کند و بین ۶ تا ۱۰ ساعت وضوح دید فرد را تا اندازه ای افزایش می دهد که به عینک نیازی نداشته باشد.

تونی رایت یکی از ۷۵۰ بیماری که در مرحله آزمایش بالینی این قطره مشارکت کرده با ابراز رضایت از قدرت دید خود پس از استفاده از قطره ووئیتی در گفتگو با شبکه سی بی اس می گوید: «این قطره واقعا زندگی را عوض کرد.» او پیش از تولید این قطره برای خواندن هر متن کوچکی باید دنبال عینک خود می گشت این در حالی بود که علاقه ای به زدن عینک نداشت. از نظر تونی، نیاز به عینک نشانه ای از پیر شدن است و می گوید حالا حتی زمانی که پشت کامپیوتر خود هم می نشیند نیازی به عینک ندارد.

در سال ۲۰۱۹ بود که چشم پزشک تونی از این قطره جدید با او حرف زد. قطره ای با قابلیت تغییر دادن زندگی این آمریکایی ۵۴ ساله.

«ووئیتی» اولین قطره چشم با خاصیت درمان پیرچشمی است که مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را اخذ کرده با این حال برای کارهایی مانند رانندگی در شب یا کار در محیط های کم نور مناسب نیست و تاثیر آن بوضوح برای افراد گروه سنی ۶۵ سال به بالا، کاهش می یابد.

از عوارض ثانویه آن می توان به مشکل موقت در تمرکز کردن از روی اشیاء دور به اشیاء نزدیک و همچنین احتمال قرمز شدن چشم و یا سردرد اشاره کرد. با این حال این داروی جدید این خاصیت را دارد تا به آن بعنوان یک راه حل جایگزین نگریسته شود.

قیمت یک شیشه از این قطره برای مصرف در یک دوره ۳۰ روزه، حدود ۸۰ دلار آمریکاست. این قطره ها باید توسط پزشک تجویز شوند و در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.