• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن: اظهارات وزیر خارجه ایران درباره خروج «ایرلو» صحت ندارد

  • کد خبر : 4078
  • 22 دسامبر 2021 - 16:03
ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن: اظهارات وزیر خارجه ایران درباره خروج «ایرلو» صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الاوسط فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی به رهبری سعودی در جنگ یمن سخنان وزیر امور خارجه ایران در خصوص تعلل عربستان و برخی از دستگاه‌های اجرایی این کشور در خصوص خروج ایرلو را تکذیب کرد و گفت که این اظهارات بی اساس و عاری از صحت است […]

به گزارش پایگاه خبری مبین۲۴ به نقل از شرق الاوسط فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی به رهبری سعودی در جنگ یمن سخنان وزیر امور خارجه ایران در خصوص تعلل عربستان و برخی از دستگاه‌های اجرایی این کشور در خصوص خروج ایرلو را تکذیب کرد و گفت که این اظهارات بی اساس و عاری از صحت است و مواضع انسان دوستانه ائتلاف در نظر نگرفته است.

سرتیپ ستاد ترکی المالکی سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف مدعی شد که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف آنچه را که برخی رسانه‌ها در خصوص سخنان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مورد موضع بشردوستانه ائتلاف در خصوص نحوه خروج حسن ایرلو افسر سپاه پاسداران ایران از یمن منتشر کردند، پیگیری کرده است.

المالکی گفت که فرماندهی ائتلاف به دستور مقامات سعودی با در نظر گرفتن اصول بشردوستانه و احترام به میانجی‌گری عمان و عراق در کمتر از ۴۸ ساعت پس از اعلام وضعیت سلامتی حسن ایرلو، روند انتقال او را تسهیل کرد.

سرتیپ المالکی مدعی شد: این اظهارات توهین آمیز در مورد پادشاهی با ارزش ها و اصول بشردوستانه مغایرت دارد و موضع انسان دوستانه و شریف ائتلاف در انتقال ایرلو از صنعا به بصره را نادیده گرفته است. همچنین اظهارات مقامات ایرانی جای تعجب ندارد و در چارچوب رفتار دیپلماسی ایرانی در ورود غیرقانونی به یمن و حمایت از جنگ در یمن سازگار است.

سرتیپ المالکی ادعا کرد کرد که فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف تمام تسهیلات و مجوزهای لازم برای عبور را صادر کرد و از هواپیمای نیروی هوایی عراق مدل سی-۱۳۰ حمایت های لجستیک لازم را انجام داد. این دومین بار است که ائتلاف به یک شهروند ایرانی کمک می کند و قبل از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیروی هوایی سعودی یکی از افراد کشتی نظامی ساویز در دریای سرخ را به بیمارستانی در سعودی منتقل کرد و برای مدت طولانی برای درمان در آن جا ماند و بعد از آن با وساطت عمان توسط یک هواپیمای سعودی به مسقط منتقل شد تا به کشورش ایران بازگردانده شود.

وی در پایان بر تداوم رویکرد سعودی و ائتلاف در اجرای ارزش های انسان دوستانه برخلاف رفتار غیرمتمدن وغیرانسانی ایران تاکید کرد.

به گزارش مبین۲۴، شب گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با انتقاد از ”تعلل عربستان و برخی از دستگاه‌های اجرایی این کشور” در انتقال سفیر ایران در صنعا به کشور گفته بود: ما اعتراض خودمان را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت رسمی در این زمینه اعلام می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=4078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.