• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

آمریکا درخواست اسرائیل برای تحویل زودهنگام هواپیماهای سوخت‌رسان را «رد کرده است»

  • کد خبر : 3600
  • 14 دسامبر 2021 - 1:22
آمریکا درخواست اسرائیل برای تحویل زودهنگام هواپیماهای سوخت‌رسان را «رد کرده است»

رسانه‌های اسرائیل روز دوشنبه ۲۲ آذر گزارش دادند که آمریکا درخواست اسرائیل برای دریافت زودهنگام هواپیماهای سوخت‌رسان را که برای طرح‌های این کشور در صورت حمله احتمالی به ایران اهمیت اساسی دارند، «رد کرده است». بر اساس این گزارش‌ها، مقامات اسرائیلی به تازگی از آمریکا درخواست کرده بودند که بوئینگ‌های کی‌سی-۴۶ را که ویژه سوخت‌گیری […]

رسانه‌های اسرائیل روز دوشنبه ۲۲ آذر گزارش دادند که آمریکا درخواست اسرائیل برای دریافت زودهنگام هواپیماهای سوخت‌رسان را که برای طرح‌های این کشور در صورت حمله احتمالی به ایران اهمیت اساسی دارند، «رد کرده است».

بر اساس این گزارش‌ها، مقامات اسرائیلی به تازگی از آمریکا درخواست کرده بودند که بوئینگ‌های کی‌سی-۴۶ را که ویژه سوخت‌گیری در هوا برای جنگنده‌ها است، زودتر از موعد در اختیار اسرائیل  بگذارد.

اما به گزارش وای.نت، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، درخواست را رد کرده است.

طبق برنامه اولیه، آمریکا قرار است دو فروند نخست از این بوئینگ‌های سوخت‌رسان را دست‌کم چهار سال دیگر به ارتش اسرائیل تحویل دهد.

کمیته‌ای از وزیران دولت اسرائیل که مسئول تصویب خریدهای تسلیحاتی است، دریافت چهار فروند از این بوئینگ‌ها را به آمریکا سفارش داده است.

بوئینگ‌های کی‌سی-۴۶ قادر به پرواز تا اهدافی در ۱۱ هزار کیلومتر دورتر است و می‌تواند ۱۱ تا ۱۲ ساعت در هوا بماند. این هواپیماها برای سوخت‌رسانی به جنگنده‌ها، در صورت مشارکت در عملیات جنگی طولانی، نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.