• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

واشنگتن آماده اجرای تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه ایران می‌شود/ اعزام هیئت به امارات

  • کد خبر : 3248
  • 09 دسامبر 2021 - 21:16
واشنگتن آماده اجرای تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه ایران می‌شود/ اعزام هیئت به امارات

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر، اعلام کرد که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در هفته آینده در حال حرکت به سمت اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران است. این هیئت که شامل آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، اُفَک، خواهد بود، قرار است به بانک‌هایی در امارات […]

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر، اعلام کرد که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در هفته آینده در حال حرکت به سمت اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران است.

این هیئت که شامل آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا، اُفَک، خواهد بود، قرار است به بانک‌هایی در امارات که با ایران تجارت دارند و تحریم‌ها را رعایت نمی‌کنند، هشدار بدهد.

روزنامه وال‌استریت جورنال روز پنج‌شنبه ضمن درج این خبر نوشت که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است ایالات متحده شواهدی مبنی بر عدم پایبندی برخی بانک‌ها به قانون تحریمی علیه ایران دارد و این بانک‌ها ممکن است بعداً به دلیل معاملات‌شان تحریم یا مجازات شوند.

این روزنامه همچنین گزارش می‌دهد که مقام‌های آمریکایی می‌گویند اگر پیشرفتی در مذاکرات کنونی در وین حاصل نشود، ایالات متحده می‌تواند هیئت‌هایی را برای تشدید فشار اقتصادی بر ایران به چندین کشور دیگر اعزام کند.

خبرگزاری رویترز نیز می‌نویسد که در این باره با مقامات اماراتی تماس گرفته، اما هنوز موفق به دریافت اظهارنظر از آنها در این مورد نشده است.

بر اساس داده‌های آماری امارات متحده عربی، ایران از نظر ارزش صادرات مجدد در ۹ ماهه سال جاری رتبه پنجم را در میان شرکای تجاری امارات کسب کرده است.

 

لینک کوتاه : https://mobin24.ir/?p=3248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.